Мартин Янев: Искам понятието луксозен имот да изчезне

2168
Мартин Янев: Искам понятието луксозен имот да изчезне

Надявам се, че скоро понятието „луксозен имот“ ще изчезне, а на негово място ще се появи „устойчив имот“. В наши дни луксозният имот е силно преекспониран. Ако околната среда не е добра и въздухът е лош, за какво говорим? Това попита днес Мартин Янев, управляващ партньор на Смарт Брокерс, по време на форума „Шумът на парите“.

Наблюденията на експерта сочат, че пазарът на имоти се движи добре. Разликата между предишния пик през 2007 г. и сега е 40 000 продадени жилища тогава срещу 25 000 към днешна дата.

Тогава имаше много чужди инвестиратори, които инвестираха с огромното желание след влизането в ЕС цените да станат космически. В момента ситуацията е доста по-различна.

Пазарът е движен основно от ниските лихви и развитието на икономиката. До кога ще бъде така, не се знае. Ако няма външни шокове, още една-две години ще сме в тази ситуация, допълни Янев. Той се надява в жилищното строителство да навлязат стандарти.  

Искам да обърна внимание и на градската среда, инфраструктурата и това, което арх. Здравко Здравков каза в началото на панел „Недвижими имоти“. Аз самият смятам, че градът е изостанал много. Сградите са изключително лошо управлявани и все по-застаряващи. Транспортната инфраструктура също е зле. През последните години се правят инвестиции с цел подобряване на транспортната мрежа, но те не са достатъчни, каза още Янев.  

Той приведе данни, според които София е на 29-о място в категория Зелен град, а в категория Развитие на икономиката е на едно от последните места.

По думите му налице са сериозни проблеми в някои квартали на столицата. Те касаят отчуждителните процедури. Знае се, че много от частните парцели попадат в уличната инфраструктура.

Той се изрази отрицателно и по въпроса със състоянието на фасадите. Добре е те да са хубави, вентилируеми, с нови технологии, термо помпи, соларни панели.

Това е страхотно. За съжалание, обаче виждаме как в определен район една сграда е хубава с дограми, а до нея има сграда с лоша фасада в зелен или розов цвят. Това е отвратително, смята Мартин Янев.

Спонсори на проявата през 2017 г. са Уникредит Булбанк, Алкомет, Адмирал Маркетс, Сирма Груп Холдинг, Amundi Asset Management, iuvo, Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс, Регус България, LG, Mastercard, Garitage Park и Американският университет в България.

Медийни партньори на Шумът на парите' 2017 са Novini.bg, Economic.bg, Broker.bg, списание Икономика, Kaldata.com, Offnews, SmartMoney.bg и Enterprise Europe Network.

Повече информация за лекторите и програмата на събитието може да намерите на https://profit.bg/forum/ или във Facebook

Всичко по темата Шумът на парите 2017

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg