Alexa - дигиталният асистент на гиганта Amazon, ще бъде инсталиран в някои хотели, притежавани от международния бранд Marriott, в резултат на партньорство, сключено между двете компании.

Така чрез устройството гостите на хотелите на Marriott ще могат да поръчват храна, да викат камериерка или да се свържат с портиера на обекта, предава BBC.

Това не е нова практика, тъй като хотелската верига Wynn Resorts инсталира Amazon Echo в около 5 хил. от стаите си в Лас Вегас през 2016 г.

Marriott се колебаели между Alexa на Amazon и Siri на Apple, като в крайна сметка дигиталният асистент на компанията на Джеф Безос е надделял.

Говорител на хотелската верига посочва пред Financial Times, че сделката с Amazon не е ексклузивна.

„Не става дума за пряко сравняване с Siri”, казва Трейси Шрьодер, вицепрезидент на Marriott, отговорен за връзките с клиенти.

През 2016 г. брандът Aloft Hotels, който се притежава от Marriott, представи хотелска стая, разполагаща с услуги, които се активират с гласови команди чрез Siri, както и специално мобилно приложение за iPad.

Браян МакГинес, шефът на бранда по това време, коментира, че в наши дни пътешествениците по света искат високо ниво на персонализация, което според него, означава, че гостите на хотелите трябва да могат да контролират всичко само чрез гласа си.

Шпионираш ли ме? Ето какво отговарят Alexa, Siri и GoogleПроблемите около събирането на лични данни на гражданите не са от вчера

Последните новини за наличието на гласови асистенти по хотелските стаи обаче предизвикаха и критики.

„Ще платя повече за която и да е хотелска стая, стига да няма такива устройства в нея”, коментира в Twitter журналистът Кейт Алън.