В Абу Даби новото строителство е често срещано явление. Нови проекти се появяват почти ежедневно. Един нов проект обаче привлича интереса на предприемачи, местни жители и туристи.

Остров Al Maryah, парче земя от около 1.3 кв. м в североизточната част на града, е на път да се превърне в един от най-блестящите луксозни квартали в света. Когато бъде завършен, той ще бъде хъб за останалата част на града, като ще бъде свързан с него с поне 13 моста.

Строителство на острова, по-рано известен като Sowwah, започва още през 2007 г., но се забавя. В момента в процес на изграждане са десет нови сгради. Вече има построени хотели, жилища, търговски площи и обширна алея покрай брега.

Може и да е изненада, но един от първите завършени проекта е мол. Всеизвестно е, че градската култура в емирството се върти в голямата си част около огромните търговски центрове. Страната е известна с впечатляващите си молове, които включват забележителности, като аквариуми и ски писти.

Дори влизането в Бурж Халифа в Дубай става през гигантския Dubai Mall. И ако мол Galleria Al Maryah е по-малък по мащаб, той се гордее със завиден списък на наематели в него, което говори за лукса на града.

Бизнесът също има сериозен интерес към новия квартал. Доказателство за това са плановете фондовата борса на Абу Даби да се премести в Al Maryah през следващите години. Финансовият център на квартала Abu Dhabi Global Market Square заема четири сгради на острова.

Може би най-любопитна атракция на острова е клиника Кливланд, в която жителите на емирството и съседните страни от Персийския залив се тълпят за операции и процедури, включително козметични. И тъй като пациентите трябва да останат на острова, наблизо са и два луксозни хотела: Rosewood и Four Seasons.

Вторият се опитва чрез екстериора и интериора си да спечели посетителите, предлагайки им да се потопят в историята и културата на района, в антипод със заобикалящите ги блясък и лукс.

Заради строгите закони за консумация на алкохол в мюсюлманската страна голяма част от заведения за хранене и нощен живот са съсредоточени около хотелите, които имат право да продават. Това важи и за Maryah: Four Seasons разполага с шест ресторанта, а Rosewood – с четири, като всички те са изключително популярни сред местните жители и туристи.

Що се отнася до разнообразието, то е огромно – от американски стек, през суши, до китайска и ливанска храна. Доста международно присъствие, предвид амбициите островът да се превърне в търсена дестинация за хора от цял свят.