Нови 60 000 кв. м магазини в моловете отвориха за 6 месеца

775
Нови 60 000 кв. м магазини в моловете отвориха за 6 месеца

© Pixabay

Откриването на нов търговски център и разширението на вече опериращи доведе до рекордна наемна активност в търговските центрове през първата половина на 2019 г. За периода в моловете в София и в страната са отворили над 60 000 кв. м нови магазини, което надхвърля обемите на пазара за всяка от последните пет години, показва статистиката на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

Силната наемна активност за периода се дължи основно на отварянето на търговския център Delta Planet (37 000 кв. м) във Варна през март, както и на разширението на The Mall в София с 12 000 кв. м на мястото на освободените от Carrefour площи. Продължава преструктурирането на освободените от веригата помещения в Paradise Center. През първото шестмесечие на годината нови обекти отвориха и в открития миналата есен търговски център Plovdiv Plaza.

Анализът на компанията показва, че с навлизането на пазара в по-зряла фаза София и големите градове вече са наситени с площи в търговски центрове. Нови проекти излизат все по-рядко и наемният пазар е движен най-вече от размествания и обновяване на миксовете от наематели във вече работещите.

Сегашната вълна от нови откривания бе благоприятна и за наемателите, тъй като дава възможност на бързо разрастващи се брандове да увеличават присъствието си на пазара. Сред примерите през последните месеци са Billa, JYSK, модните брандове от групата LPP (Sinsay, Reserved), които отвориха нови локации в София и големите градове през последните месеци. Полската дискаунт верига Pepco, която стъпи в България през март, също вече има магазини в Пловдив, София, Варна, Добрич и Русе.


Силната активност на наемателите и ограничените възможности за разрастване са причини за продължаващия ръст на наемните цени.

По данни на консултанстската компания през второто тримесечие на 2019 г. средният наем на първокласна площ във водещите търговски центрове в София достигна 36 евро/кв. м, а на водещите търговски улици - 54 евро/кв. м. Тенденцията е към плавно покачване на цените през следващите тримесечия.

Активният наемен пазар доведе и до спад на дела на незаетите площи в София от 9% на 7% през полугодието. 

 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg