В България има около 12 хил. фирми, които имат в регистрацията си строителна дейност, от тях около 5.5 хил. са членове на Стоителната камара. Очакванията на камарата са, че ¼ от тях няма да продължат регистрацията си през 2010 г. или ще я замразят изцяло.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред БНТ по повод твърденията, че се очаква 2/3 от строителните компании да фалират през следващата година. В отговор на въпрос дали 2010 ще е година на оцеляването Плевнелиев заяви, че наистина се очакват трудности, тъй като България преминава много бързо от един режим на икономиката си в друг.

По отношение на магистрала Хемус се продължава с актуализиране на проекта и работата с Европейската банка за възстановяване и развитие, която ще направи точна оценка на възможностите за публично-частно партньорство там. Към момента заложеният модел е неприемлив, тъй като той предвижда по 96.3 млн. евро на година държавата да плаща под формата на косвени такси.

Това означава, че само косвените такси за първите десет години ще я изплатят, обясни министърът. Изследванията на експертите показват, че тази магистрала сама не може да се изплаща и държавата не може да доплаща в този порядък от 96 млн. евро. По програмата за „Регионално развитие" има 502 млн. лв. за пътища, от тях 200 вече са подписани, а по другите 300 млн. се работи, за да може българските компании да започнат работа по 56 строителни отсечки по цялата територия на страната.

Плевнелиев заяви, че март - април ще започне строителството на южната дъга на Околовръстния път от Симеоновско шосе до Младост - 4, както и пътния възел Меден рудник в Бургас.

Източник: БГНЕС