Инвестициите в търговска недвижима собственост в Русия са се повишили с 38%, до 682 млн. долара през изминалата година, в резултат на нарасналото търсене на търговски центрове и хотели, коментират от имотната агенция Jones Lang LaSalle, която е и втората най-голяма в света.

От там очакват трендът на повишение в Русия да се запази и през тази година, като водеща ще продължава да е столицата на страната - Москва, посочиха изнесени вчера данни по време на пресконференция в руската столица.

Търсенето на търговски площи продължава при ускорени темпове, в резултат на продължаващото деветгодишно повишение на руската икономика. За последните пет години инвестициите в недвижими имоти в Русия са се повишили 35 пъти, до около 4.5 млрд. долара през изминалата година.

През първите три месеца инвестициите в търговска недвижима собственост са възлезли на 238 млн. евро.

Ръстът в сектора се предопределя до голяма степен и от нарастването на реалните доходи на населението с 18.5% от януари до април, довели до поскъпване на търговските недвижими имоти с 13.6% за първите четири месеца на годината, в сравнение със същия период на миналата година.

Руското население разходва близо 70% от своите доходи за покупки, по данни на имотната агенция.

Това води до значителен интерес от страна на международни търговски вериги за експанзия на бизнеса си към Русия. Най-голямата европейска търговска верига - френската Carrefour обяви плановете си да разкрие и първите си магазини в страната през тази година.

Подобни планове имат и от най-голямата световна търговска верига - щатската Wal-Mart Stores Inc.

Русия вече не е просто местен развиващ се пазар, коментират от Jones Lang LaSalle , а приоритет за развитието на бизнеса на водещи световни компании.