Канадска компания, развиваща дейност в сферата на аеронавтиката и отбраната, смята, че знае как да изпраща астронавти в космоса без разхищението на средства за изстрелването на ракета, която никога няма да се върне.

Компанията иска да придвижва астронавтите със своеобразен асансьор до ръба на тропософерта, която е най-ниският слой на атмосферата. От там те ще могат да излитат за космоса.

Компанията на име Thoth Technology е получила патент за построяването на "космически асансьор", който ще се извисява на височина от близо 20 км в небето. Структурата ще бъде близо 25 пъти по-висока от Burj Khalifa в Дубай, която в момента е най-високата сграда в света.

Предвид впечатляващите инженерни постижения, необходими за построяването на днешните най-високи сгради в света, построяването на сграда, която е 25 пъти по-висока, изглежда доста невероятно. От Thoth Technology обаче имат план.

Вижте още: Този свръхзвуков самолет ще прелита от Лондон до Ню Йорк за 1 час

От компанията заявяват пред Business Insider, че космическата кула ще бъде поддържана от "газови клетки" и ще бъде построена от гъвкави материали, които ще бъдат разделени на множество сегменти, със стабилизиращи устройства между тях.

Тяхната "система за активно насочване" ще мести центъра на тежестта на сградата над основата й, така че да компенсира влиянието на външни сили, като урагани например.

"По наши изчисления центърът на тежестта на структурата ще трябва да бъде местен с 1 градус над основата, за да може тя да издържа на ураган от пета категория," казват от компанията.

И така, колко всъщност е височина от 20 км? Не чак толкова надалеч в Космоса.

Международната космическа станция се намира на височина от около 320 км над земята, така че тази кула би изкачвала астронавтите на около 1/16-а от това разстояние.

Феликс Баумгартнер скочи от по-голяма височина през 2012 г. (39 000 м).

Според Toth Technology кулата ще позволи намаляването на разходите за гориво с 30%, в сравнение с използването на традиционна ракета, и ще сложи началото на нова ера в космическия транспорт. Структурата също така би била подходяща за генериране на вятърна енергия, за комуникации и за туризъм.

Само защото компанията се е сдобила с патент обаче, това не означава, че проектът ще се осъществи. Патентът не дава право на някого да построи нещо без разрешение. Компанията също така ще трябва да финансира този налудничав проект.