Състоятелните хора обичат да пазаруват в малката алпийска страна. Затова и луксозните брендове са готови да платят милиони за това да открият свое представителство не в Лондон и Париж, а в Цюрих и Женева, съобщава Immobilien Zeitung.

Според консултантската компания Location Group на една от централните улици на Цюрих- Банхофщрасе цената на квадратен метър достига 10 256 швейцарски франка годишно ( т. е. 643 евро месечно за кв. м).

С тази цена на наемите, търговската улица на Цюрих оставя зад себе си конкуренти като Ню Бонд Стийт в Лондон, Шан-з-Елизе в Париж и Виа Монте Наполеоне в Милано.

Улици като Рю-дьо-Рон в Женева пък изпревари Мюнхен с цена на квадратен метър от 482 евро месечно.

По данни на Location Group наемите по най-оживените улици на Цюрих са се повишили два пъти за последното десетилетие.

Търговският бум обаче лесно може да намери обяснение- покупателната способност на жителите на Цюрих е най-високата в света, а туристите в Женева бяха класирани на второ място като най-щедри. И луксозните марки се бият и плащат астрономични суми за част от изгодно разположените търговски площи за сметка на освобождаващите ги наематели, за чийто малък бизнес наемите са станали твърде скъпи. Така магазинът на Versace заплаща присъствието си в Женева със 7 млн. швейцарски франка годишно.

За компенсация новопостроените търговски центрове в Цюрих (Sihlcity), Берн (Westside) и Базел (Stücki) не оправдаха надеждите на инвеститорите и така и не достигнаха оборот от над 100 млн. франка..