Печалбата на строителния предприемач Orchid Developments Group Ltd., която притежава хотели и търговски недвижими имоти в България, се е понижила за първото полугодие в резултат на значителните разходи, направени от компанията за нови проекти в страната ни.

За посочения период загубата на компанията е възлязла на 1.56 млн. евро, или 2 цента на акция, от 932 000 евро, или един цент на акция година по-рано, посочиха данни, изнесени от компанията.

В същото време обаче приходите на компанията са се повишили с 32%, до 4.29 млн. евро на годишна база, посочиха още данните.

От ръководството на компанията изразиха увереност в по-нататъшното положително развитие на пазара на имотите в страната ни. Добри са перспективите, на фона на наскорошното приемане на България в европейското семейство.

Положително развитие очакват от компанията по отношение на търговските недвижими имоти, където са и основните й инвестиции.

През изминалата седмица компанията сключи договор с най-голямата европейска търговска верига Carrefour SA, да бъде основен наемател в новия проект на компанията във Варна.

Обектът във Варна - с наименованието Гранд-МОЛ, се очаква да бъде открит през четвъртото тримесечие на 2009 г., като през юни компанията получи сертификат за инвеститор първи клас от Българската агенция за инвестиции.

За три години по проекта се предвижда да бъдат вложени 76 милиона евро, като МОЛ-ът ще бъде със 155 хиляди квадратни метра разгъната площ, 36 хиляди квадратни метра подземни гаражи.

Очаква се да се създадат около 1000 работни места. Основната сграда на търговския обект ще е два пъти по-голяма от МОЛ-София.

Orchid Developments Group е от 8 години на българския пазар и е инвестирала в цената повече от 100 милиона евро.