Повишен интерес към придобиването на имоти регистрира днешният последен ден на московската международна есенна изложба "ДомЕкспо".

Форумът е организиран в най-представителната зала в центъра на града "Гостинный двор". Участват около 150 фирми от чужбина и Русия. Сред международните направления като най-атрактивно се откроява българското.

В центъра на залата има дълга компактна редица от български щандове, но още повече български фирми държат павилиони във всички краища на залата. 27 български фирми и брокери предлагат недвижима собственост във всички градове и курорти на България, поне още толкова други руски и чужди компании продават в офертите си и български имоти.

Някои от българските компании вече имат традиционно присъствие на тази проява. Интересно е, че вече се появиха и големи български строителни играчи, които търсят сериозни инвестиции.

Сред небивал рекламен коктейл от всякакви приумици, хора на кокили, разголени момичета и странни маскирани същества, организаторите отличиха за най-добър дизайн и национална реклама на България решения в бяло и зелено павилион на "New-Address".

Идеята е развита на основата на наложения от десетилетия в руския език български продукт "болгарский перец" (българска чушка). Сегашната българската инвазия за продажба на имоти в Москва е по-силна от проявилата се в началото на годината на февруарското издание на изложението "ДомЕкспо" - вярно, че тогава присъстваха 40 български фирми, но и общият брой на участниците бе двойно по-голям.

Експертите са раздвоени: според едни на есенния международен форум вече се забелязва пренасищане на предлагането на имоти в България и предстои отлив, според други - руският пазар все още не е достигнал до тази точка.