През 2008 г. инвестициите в търговски и бизнес центрове отново ще са най-привлекателни. Насищане на пазара на търговски центрове може да се очаква след 2010 г., ако се реализират всички планирани проекти, прогнозират експертите от Arco Real Estate.

Освен вече построените четири мола в София, има обявени проекти за още осемнадесет. В процес на строителство са половината от тях - “Сердика център” на бул. Ситняково, ”Bulgaria Мall” на бул. България, CIVIS Център зад централната жп гара; „Европейски търговски център” на бул. Цариградско шосе, „Софийски Акрополис” в кв. Овча купел, „Бизнес таун София” в индустриалната зона за завод Мраз, „Олимпиан мол енд тауер” на бул. Сливница; „Сан Стефано Плаза” на ул. Сан Стефано и „Шейново, Цариградски мол” на бул. Цариградско шосе.

В проект са: “Forum Sofia” шопинг мол, разположен срещу бизнес парк София; „Eurogate”, търговско развлекателен комплекс в кв. Люлин, близо до пътя за Калотина; „Мега Мол София” на бул. Царица Йоанна; ”Европа парк” на бул. Тотлебен; “DV South Mall", търговски развлекателен и офис център в кв. Лозенец, непосредствено до Южeн парк; „Пет кули на София” на бул. Мария Луиза, до CIVIS център.

Според експертите на Arco Real Estate, в момента пазарът за търговски центрове в България е във възход. Една от причините за това е, че след приемането на България в Европейския съюз множество чуждестранни търговски марки търсят своята ниша на българския пазар.

Друга причина е, че търговските центрове в пълна степен отговарят на начина на живот на съвременния българин. Още с навлизането си в България големите търговски центрове изместиха старите търговски улици, като последните започнаха да бъдат възприемани като остарели и неподходящи за динамичната градска среда, в която живее съвременният човек. Привлекателното в новите мултифункционални центрове е, че за първи път българинът има възможността да се възползва от предлагането стоки и услуги под един покрив.

Моловете са така проектирани, че клиентът да прекара възможно най-много време в тях. Стъпвайки в супермаркета, клиентът може да закупи всичко необходимо за дома, да задоволи суетата си и да напазарува дрехи и обувки, да осигури лекарства за семейството си като се отбие в аптеката и дори да избере подарък от магазина за подаръци, придружен с подходящ букет от цветарския магазин. След успешното пазаруване клиентът може да отиде в развлекателния център или да похапне в една от многобройните популярни вериги за хранене. И всичко това под един покрив. Предимствата са безспорни. Клиентът спестява усилия и време - два от най-ценните ресурси в днешно време. Ефектът за бизнеса е, че често пъти клиентът купува повече неща отколкото е предвидил.

БГНЕС