Раздвижване на пазара на търговски площи се забелязва от началото на 2012 г. То е резултат от навлизането на нови търговски оператори и развитието на нови формати.

“Mеждународните марки виждат добра перспектива за развитие на българския пазар. Тяхната експанзия е ключов фактор за развитието на новите търговски центрове в София и страната.”- коментира Иглика Йорданова, мениджър “Търговски площи” в Colliers International.

Сред новите оператори на българския пазар е международната компания Inspire Multiplex Pvt. Ltd., която навлиза с три киносалони под марката Cine’Grand в София, Бургас и Плевен.

Шведската модна марка H&M, която вече откри първия си магазин в България, планира да продължи своята експанзията и в други търговски центрове, някои от които са в процес на строителство.

Голяма верига мебелни салони и оператор от типа „направи си сам” излизат от традиционния си формат и за първи път стават част от търговски микс на мол.

Значително развитие през първите три месеца на 2012 г. бележи новият търговски център Sofia Ring Mall, разположен до IKEA. 24 000 кв.м. от него вече са отдадени от Colliers International. С тези обеми, търговските площи, отдадени от компанията за последните месеци, надхвърлят 34 000 кв.м.

Sofia Ring Mall и IKEA са част от общ мащабен комплекс, който ще бъде различният, модерен център за шопинг и забавление - с големи открити пространства, много зеленина и зони за развлечение.

Допълнителни фактори, играещи важна роля за превръщането на Sofia Ring Mall в притегателен център, са комуникативната локация и бързото развитие на инфраструктурата на района.

Sofia Ring Mall ще бъде открит през есента на 2013 г.