Първият успешно рестартиран търговски проект стана факт през 2014 година с отварянето на плевенския „Панорама мол”.

Според Forton преструктурирането на проектите, които не се представят задоволително, започва да се отличава като основен източник на сделки и бъдещо предлагане.

В същото време водещите молове в страната утвърдиха позициите си, а общият обем на търговските площи в София нарасна с 31% на годишна база.

Така на 1000 души от населението в страната се падат 105 кв. м търговски площи. София заема 4-а позиция в подреждането след Стара Загора, Бургас и Габрово със своите близо 280 кв. м на 1000 жители.

Търсенето бе активно, като София и Варна успяха да привлекат нови брандове. Сега навлизащите търговци обаче се фокусират единствено върху вече установени локации и проекти, става ясно от доклад на Forton.

Продължаващите експанзията си големи международни марки също внимателно планират следващите си ходове.

Възстановен е интересът към бул. „Витоша”, след като в края на 2014 г. единственият свободен обект с площ над 1000 кв. м бе отдаден на C House Italia.

Наемите се задържат стабилни – около 44 евро месечно струва квадратният метър в магазин на приземно ниво. Лек спад се отчита при търговските центрове, където средният наем в момента е 20 евро на кв.м.