Нов стил на пазаруване ще навлезе в България след две години, когато първият в страната открит мол ще заработи в Бургас.

Наречен "The Strand" (в превод „пешеходна пътека") новият проект ще се превърне в дом на над 50 известни международни търговски вериги.

Този тип молове, магазините и тротоарни кафенета са разположени по продължение на „улици", което позволява на купувачите да се разхождат в по-зелена, открита и приветлива околна среда.

Отворените пространства, търговските площи и широките пешеходни зони с навеси и места за отдих пресъздават атмосферата на главна търговска улица като място за пазаруване, срещи и отдих, но на ново, модерно и удобно за достъп място.

Използвайки комбинацията от пространство, озеленяване, търговски площи, ресторанти и кафенета, The Strand цели да се превърне в не само търговски, но и „лайфстайл център", т.е. дестинация за социални контакти и отдих.

Концепцията е създадена от едно от най- големите архитектурни бюра във Великобритания - GMW, чиито предишни разработки са печелили много награди, включително „Европейски Шопинг център на годината".

Проектът включва 30 000 кв.м търговски площи, над 8 000 кв.м пешеходни зони и 26 000 кв.м паркинг на едно ниво.

Специално направени навеси предпазват откритите зони при лошо време, като същевременно светлинни ефекти и графично оформление придават атмосфера и уют. Интериорното решение е в така наречения Арт Деко стил, който отразява добре търсеното от инвеститора съчетание на стил и настроение в конкретния случай.

Една от най-уважаваните агенции за развитие в Европа, King Sturge, е поела отдаването под наем на търговските площи и се очаква скоро да открие свой офис в София. Силен интерес за наемане на търговски площи в The Strand вече са декларирали няколко големи международни вериги.

Отворените молове имат по-ниски разходи за построяване и поддръжка от традиционните, затворени търговски обекти, поради което са и много финансово изгодни.

Това от своя страна се отразява в по-ниски наемни нива, които пък дават възможност на търговците да предложат конкурентни цени. Западният опит показва, че такива центрове често променят радикално търговската карта на региона, поради голямата си притегателна сила и конкурентоспособност.

Мариела Остенд, инвестиционен директор на Зет Би Ес ЕООД, инвеститор на проекта сподели, че „за България концепцията за отворени молове е особено подходяща както от икономическа гледна точка, така и поради благоприятните климатични условия".