Свободните площи в моловете и търговски центрове в САЩ са достигнали най-високите си нива от 10 г. насам, след като потребителските разходи намаляха драстично вследствие на икономическата рецесия, сочат данни за първото тримесечие на Reis Inc.

Празните молове непрекъснато се увеличават, въпреки ниските наеми, казва Виктор Каланог, директор на статистическа агенция в Ню Йорк. Според него свободните офис площи ще продължат да се увеличават до края на тази година, пише Bloomberg.

Повече от 10 големи вериги за търговия на дребно, като Circuit City Stores Inc., Linens ‘n Things Inc. и Sharper Image Corp., потърсиха защита срещу фалит през изминалата година, след като икономическата криза понижи значително продажбите и оборота им.

Освен това потребителското доверие в САЩ през последния месец продължава да се задържа близо до рекордно ниското ниво, достигнато през 2008 г.

Наемите на търговски площи са спаднали с 1.8% от последното тримесечие на миналата година и с 2.9% спрямо същия период на 2008 г., сочат още данните на Reis Inc.

Свободните търговски площи във кварталните търговски центрове също са се покачили до 9.5% за първите 3 месеца от началото на тази година спрямо 8.9% за последното тримесечие на 2008 г. и 7.7% в началото на миналата година.