В края на 2006 г. модерните търговски площи в Русия са 3.6 млн. кв. м, или едва 23 кв. м/1000 души, което е доста по-малко от средното за европейските страни – 176 кв. м/1000 души, става ясно от доклад на Jones Lang LaSalle.

И докато търговските площи в столицата на Русия – Москва са 149 кв. м/1000 души, то в градове като Новосибирск те са на нива от 20 кв. м/1000 души.

Според данни на Euromonitor International продажбите на дребно в Русия за 2005 г. възлизат на 156 млрд. долара, а за изминалата година са 185 млрд. долара. Очакванията са продажбите през настоящата година да достигнат 216.9 млрд. долара.

В периода от 2007-2010 г. продажбите на дребно се очаква да растат с по 6.7% годишно, което е доста над очаквания ръст в Чехия (2.5%), Унгария (1.6%) и Западна Европа (1.5%).
Модерните търговски площи все още са недостатъчни за размерите на държавата, като за момента продажбите в супермаркетите, търговските вериги, моловете и универсалните магазини са едва 25% от общите продажби на дребно в Русия и 45% от същите в Москва.

По данни от руските електронни медии само за периода 2005-2006 г. в столицата са затворени 125 пазара, а други 45 се очаква приключат работа до 2010 г. Така до 3 г. в Москва ще функционират само 70 от сегашните 115 открити пазари, което ще увеличи дела на продажбите в големите търговски вериги.

Населението на Русия възлиза на 142.3 млн. души, като в общо 13 от градовете на страната живеят повече от 1 млн. жители, а в 35 населени места има повече от 500 000 обитатели.