Търговския и Бизнес Център Markovo Tepe Mall ще бъде издигнат на мястото на един от седемте хълма, символи на град Пловдив.

Марково тепе е разрушено в началото на 20-ти век за направата на павета, необходими за улиците на града.

Едно от най-важните предимства на новия мол е неговото местоположение. Намира се в централната част градската част в непосредствена близост до пешеходната зона на Пловдив.

Българо-израелската фирма “Мелина“ ООД е основния инвеститор в новия проект, като стойността на инвестицията възлиза на 65 млн. евро. Фирмата има много богат опит в изграждането на големи търговски и бизнес сгради в Европа, САЩ, Канада и Израел.

Това е първата инвестиция в България като за нея компанията беше отличена със сертификат за Инвеститор първи клас от Българската Агенция за Инвестиции.

Заедно с този проект от “Мелина“ ООД се стремят да допринасят за цялостното развитие и материални ценности на града и региона.

В момента вече е достигната проектната кота и започва изграждането на самия мол. Подготовката на терена включваше изкопи в сиенитна скала и достигане на дълбочина 16 м.

За изпълнител на новия проект е избрана турската фирма “Интертек“АД която е основана през далечната 1956 г. и е една от най-надеждните и стари строителни компании в юго-източната ни съседка. Компанията има дългогодишен опит като е реализирала различни проекти в Русия, Либия, Азербайджан, Грузия и други.

В изграждането на новия търговски и бизнес център ще бъдат използвани най-съвременните и модерни методи и материали в областта на строителството. За подизпълнители за избрани едни от водещите строителни фирми в страната.

Новата сграда ще бъда напълно климатизирана, за да се осигури цялостен комфорт на посетителите по всяко време на годината, независимо от външните климатични условия.

Според плановете общата застроена площ на мола е 67.777 кв.м., като ще има подземен паркинг на четири нива с общ капацитет 600 паркинг места. В мола ще има още и супермаркет с площ 2 хил. кв.м., спа и фитнес център, както и няколко ресторанта и заведения за бързо хранене.

Търговската част е с обща площ от 11 хил.кв.м., в които ще бъдат разположени повече от 100 магазина за продажба на луксозни дрехи, аксесоари и техника.

Бизнес центъра заема площ от 10 хил. кв.м. които са разпределелени на 6 етажа, на които ще бъдат изградени различни по големи офиси.

Според плановете на инвеститора новият мол се очаква да отвори врати за своите първи посетители в края на следващата година.