Нуждае ли се вашата сграда от професионално управление?

4095
Нуждае ли се вашата сграда от професионално управление?

© Pixabay.com

Много хора свързват поддръжката на една сграда само с това „да е чисто“ и „крушките да светят“.

Сигурно имат право, но не и когато за тази дейност е ангажирана фирма с доказан опит и професионализъм.

Ето няколко практични насоки как да подходите при избор на фирма за поддръжка и управление на вашата сграда:

1. Стъпка 1 - дефинирайте нуждите на вашата сграда

Това може да включва различни необходимости, като ремонт и/или частично обновление, повишаване на енергийната ефективност и оптимизиране на разходите, почистване, администриране, отдаване под наем, проблемни съседи, техническа поддръжка и профилактика и още ред други специфични нужди.

Когато изясните тези въпроси, ще се ориентирате по- лесно към каква фирма да се насочите.

2. Стъпка 2 – направете проучване

В интернет пространството ще бъдете „заляти“ от информация за фирми, предлагащи различни пакети услуги за поддръжка и управление на недвижими имоти. Запознайте се подробно с опита и професионализма на компаниите в тази сфера.

Разгледайте референтните им обекти, потърсете обратна връзка от техни клиенти, вижте с какъв екип разполагат и изберете поне две фирми, към които да отправите запитване.

3. Стъпка 3 – отправете запитване

Ако сте преминали успешно през стъпка 1 и сте наясно с нуждите на вашата сграда, ще ви е много лесно да се справите с тази част от плана. Опишете накратко характеристиките на сградата – местоположение, площ, тип и основните услуги, от които се нуждаете.

4. Стъпка 4 – оглед на сградата!

Ако в отговор на вашето запитване от стъпка 3, получите директно ценова оферта – обърнете се към следващата фирма от списъка ви.

Всяка професионална фасилити и пропърти мениджмънт компания следва да поиска оглед на сградата, преди да ви отправи каквото и да било ценово предложение. Целта е екипът да извърши детайлна инспекция на сградата, на базата на която да ви изготви оферта.

Има вероятност вашият „списък с необходимости“ от стъпка 1 да се увеличи при огледа и да сте пропуснали някои подробности. Доверете се на компетентните лица да ви посъветват и именно това ще ви ориентира - доколко задълбочено и професионално подхождат към специфичните особености на вашата сграда.

5. Стъпка 5 – оферта и съдържание

В случай че огледът на сградата се е състоял, следващата стъпка е да получите оферта. Честа практика е услугите да са описани общо и реално да не можете да разберете какво точно включват и каква е честотата на извършването им.

Не се подлъгвайте непременно от най-ниската цена! Запознайте се внимателно с всички текстове с дребен шрифт и поискайте подробно описание на включените услуги и дейности, като например:

  • Как ще се извършва услугата – със собствени на компанията ресурси или с подизпълнител?

  • Колко често ще се извършва услугата – веднъж седмично, месечно, годишно и т.н.?

  • По какъв начин се осъществява контролът от страна на компанията? Какви са вашите опции за контрол на процесите?

  • Какви рискове могат да възникнат при некачествено изпълнение? Какви са санкциите?

  • Колкото повече конкретни и ясни отговори получите, толкова по-голяма е вероятността да получите качествено обслужване и коректност.

6. Стъпка 6 – договор

Ако сте получили удовлетворяващи отговори на въпросите си, запознайте се подробно с предложения договор. Нямате опит в тази дейност? Потърсете консултация от експерти.

Бъдете информирани и подготвени още преди подписване на договора, опитайте се всичко да е максимално ясно, защото колкото повече време отделите за подготовка, толкова по- лесно ще протичат процесите след това.

PLHome&Office извършва и развива дейност по управление и поддръжка на недвижима собственост в София, Варна и цялото българско Черноморие повече от 12 години. Управляваните площи са над 270 000 кв.м, а индивидуалните имоти, които се обслужват - над 1600.

Екипът на PLHome се състои от 150 души, висококвалифицирани инженери и специалисти. Индивидуалният подход в обслужването на клиента и отчитане на спецификата на всяка отделна сграда, са основа за 12 годишния успешен опит в менажирането и поддръжката на недвижима собственост.

PLHome&Office e търговска марка на „Планекс“ - водеща българска строително-инвестиционна компания с над 26-годишен опит и множество реализирани проекти. 

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...