Нуждае ли се вашата сграда от професионално управление?

3926
Нуждае ли се вашата сграда от професионално управление?

© Pixabay.com

Много хора свързват поддръжката на една сграда само с това „да е чисто“ и „крушките да светят“.

Сигурно имат право, но не и когато за тази дейност е ангажирана фирма с доказан опит и професионализъм.

Ето няколко практични насоки как да подходите при избор на фирма за поддръжка и управление на вашата сграда:

1. Стъпка 1 - дефинирайте нуждите на вашата сграда

Това може да включва различни необходимости, като ремонт и/или частично обновление, повишаване на енергийната ефективност и оптимизиране на разходите, почистване, администриране, отдаване под наем, проблемни съседи, техническа поддръжка и профилактика и още ред други специфични нужди.

Когато изясните тези въпроси, ще се ориентирате по- лесно към каква фирма да се насочите.

2. Стъпка 2 – направете проучване

В интернет пространството ще бъдете „заляти“ от информация за фирми, предлагащи различни пакети услуги за поддръжка и управление на недвижими имоти. Запознайте се подробно с опита и професионализма на компаниите в тази сфера.

Разгледайте референтните им обекти, потърсете обратна връзка от техни клиенти, вижте с какъв екип разполагат и изберете поне две фирми, към които да отправите запитване.

3. Стъпка 3 – отправете запитване

Ако сте преминали успешно през стъпка 1 и сте наясно с нуждите на вашата сграда, ще ви е много лесно да се справите с тази част от плана. Опишете накратко характеристиките на сградата – местоположение, площ, тип и основните услуги, от които се нуждаете.

4. Стъпка 4 – оглед на сградата!

Ако в отговор на вашето запитване от стъпка 3, получите директно ценова оферта – обърнете се към следващата фирма от списъка ви.

Всяка професионална фасилити и пропърти мениджмънт компания следва да поиска оглед на сградата, преди да ви отправи каквото и да било ценово предложение. Целта е екипът да извърши детайлна инспекция на сградата, на базата на която да ви изготви оферта.

Има вероятност вашият „списък с необходимости“ от стъпка 1 да се увеличи при огледа и да сте пропуснали някои подробности. Доверете се на компетентните лица да ви посъветват и именно това ще ви ориентира - доколко задълбочено и професионално подхождат към специфичните особености на вашата сграда.

5. Стъпка 5 – оферта и съдържание

В случай че огледът на сградата се е състоял, следващата стъпка е да получите оферта. Честа практика е услугите да са описани общо и реално да не можете да разберете какво точно включват и каква е честотата на извършването им.

Не се подлъгвайте непременно от най-ниската цена! Запознайте се внимателно с всички текстове с дребен шрифт и поискайте подробно описание на включените услуги и дейности, като например:

  • Как ще се извършва услугата – със собствени на компанията ресурси или с подизпълнител?

  • Колко често ще се извършва услугата – веднъж седмично, месечно, годишно и т.н.?

  • По какъв начин се осъществява контролът от страна на компанията? Какви са вашите опции за контрол на процесите?

  • Какви рискове могат да възникнат при некачествено изпълнение? Какви са санкциите?

  • Колкото повече конкретни и ясни отговори получите, толкова по-голяма е вероятността да получите качествено обслужване и коректност.

6. Стъпка 6 – договор

Ако сте получили удовлетворяващи отговори на въпросите си, запознайте се подробно с предложения договор. Нямате опит в тази дейност? Потърсете консултация от експерти.

Бъдете информирани и подготвени още преди подписване на договора, опитайте се всичко да е максимално ясно, защото колкото повече време отделите за подготовка, толкова по- лесно ще протичат процесите след това.

PLHome&Office извършва и развива дейност по управление и поддръжка на недвижима собственост в София, Варна и цялото българско Черноморие повече от 12 години. Управляваните площи са над 270 000 кв.м, а индивидуалните имоти, които се обслужват - над 1600.

Екипът на PLHome се състои от 150 души, висококвалифицирани инженери и специалисти. Индивидуалният подход в обслужването на клиента и отчитане на спецификата на всяка отделна сграда, са основа за 12 годишния успешен опит в менажирането и поддръжката на недвижима собственост.

PLHome&Office e търговска марка на „Планекс“ - водеща българска строително-инвестиционна компания с над 26-годишен опит и множество реализирани проекти. 

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg