Хотелът, наричан "най-великият от всички", вече е и най-скъпият от всички, пише CNBC.

Hilton Worldwide Holdings обяви, че продава популярният хотел Waldorf Astoria в Ню Йорк за 1.95 млрд. долара на китайския застраховател Anbang Insurance Group.

Цената прави Waldorf най-скъпия хотел, продаван някога в САЩ, според Даниел Лесър, главен изпълнителен директор на LW Hospitality Advisors, която предоставя консултантски услуги на хотелската индустрия.

Досега най-голямата сделка за хотел бе продажбата на The Cosmopolitan в Лас Вегас на Blackstone за 1.73 млрд. долара. В тази сделка обаче се включваше и казиното, което е към хотела.

"Това е най-голямата единична сделка за хотел," казва Лесър. "Със сигурност в САЩ, а може би и в света."

За сравнение, контролният пакет в друг легендарен хотел в Ню Йорк – Plaza, бе продаден за 570 млн. долара през 2012 г. В момента хотелът отново се продава.

За парите си китайските купувачи получават един от най-легендарните хотели в света, както и цяла пресечка недвижими имоти в сърцето на Манхатън. Като част от сделката Хилтън ще продължи да управлява хотела в продължение на 100 години, а самият хотел ще бъде реновиран.

Продажбата показва как чуждият капитал трансформира щатския имотен пазар и особено хотелите в големите метрополисни райони. И докато някои анализатори сравняват сделката със закупуването на Rockefeller Center в края на 80-те години с японски капитали, която в крайна сметка се оказа провал, Лесър смята, че този път случаят е различен.

Днешните инвеститори представляват една по диверсифицирана група от различни държави, казва той. "Относително погледнато, САЩ е най-сигурното място за инвестиции, особено предвид напрежението в много части по света."

Хотелите станаха изключително привлекателни за чуждестранни купувачи, тъй като те предлагат стабилна възвращаемост и печалба, според Лесър.

"Когато се прави както трябва, хотелите са невероятна инвестиция," казва той. "Особено на фона на технологиите, които позволяват на хотелите да променят цените на стаите в зависимост от търсенето."