Базираното в Обединеното кралство дружество Hystead Limited (Hystead), собственост на Hyprop Investments Limited (Hyprop) и PDI Investment Holdings Limited (PDI), обяви закупуването на акциите на българската компания AP Retail I EOOD (AP Retail) за 156 млн. евро чрез дъщерното си дружество Balkan Retail NV.

AP Retail бе досегашният собственик на столичния търговския център The Mall.

Това е четвъртата придобивка на Hystead в Югоизточна Европа, като брутната стойност на активите на компанията достига приблизително 460 млн. евро. Сделката ще влезе в сила след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

The Mall е водещ търговски център в София. Разполага с приблизително 52 000 кв.м. площ и близо 200 наематели, сред които Inditex Group (Zara и четири други марки), Peek&Cloppenburg, H&M, Reserved, LC Waikiki, кината от веригата Арена, Cortefiel Group (с три марки), Starbucks, Intersport, Technopolis, New Yorker, CCC, Mango и Deichmann. Молът, понастоящем отдаден на 99.7%, разполага и с множество заведения за хранене и развлекателна зона, която е предпочитана дестинация за отдих на софиянци. Към сделката се включва и прехвърлянето на екип от 23-ма души със значителен опит в бизнеса, които да подсигурят запазването на добрия стандарт в управлението на мола.

Изпълнителният директор на Hyprop Питър Принслоу споделя: "Придобиването на The Mall е продължение на усилията ни да притежаваме висококачествено портфолио от търговски центрове в Югоизточна Европа. The Mall отговаря на нашите стратегически инвестиционни изисквания по отношение на качество, разнообразие от магазини, местоположение в София и лидерство на пазара.“ Това, с което България привлича Hystead, е ръстът на БВП от 3.6% през 2015 г., 3.3% през 2016 г. и 2.9% и 2.8%, очаквани съответно през 2017 г. и 2018 г. Тази сделка е първата инвестиция на Hystead в държава членка на ЕС, целяща да подобри цялостното качество и профил на фонда.

"Нашето водещо намерение е разрастването на Hystead и вярваме, че това придобиване ще прибави значителни възможности към нашето портфолио". Първоначалната доходност на мола е приемлива и пазарно ориентирана за обект с това качество и разположение, а именно – в столица на държава членка на ЕС. "Очакваме тази инвестиция да увеличи бъдещите разпределения на приходите на Hyprop", допълва Принслоу.
AP Retail наскоро подписа споразумение за ексклузивно право да закупи площта на хипермаркета, преди това заемана от Carrefour, която е отделна собственост и е част от комплекса. В момента, в който покупката е завършена, The Mall ще получи възможност да извърши основна реконструкция на зоната, като добави приблизително нови 14 000 кв.м. отдаваема площ, увеличавайки общата отдаваема площ на The Mall до 66 000 кв.м.

След реновацията нивото на търговския център ще включва близо 30 нови магазина, супермаркет на площ до 4000 кв.м., както и ще разкрие нови пазарни възможности за международни търговци на дребно. Планираното обновяване предвижда изграждането на нова връзка към коридора на приземния етаж на The Mall чрез ескалатор, която ще подобри циркулацията в търговския център. Преговори с потенциални наематели вече са провеждани и са в напреднал етап, като интересът на търговците надвишава наличната отдаваема площ.

Стратегията на Hyprop за Югоизточна Европа цели да придобие водещи търговски центрове чрез Hystead. Hyprop има 60% дял в Hystead и PDI, компания, представлявана от Луис Нервал, който притежава останалите 40%. Към момента Hystead притежава четири имота в Югоизточна Европа, а именно Delta City Podgorica (Черна гора), Delta City Belgrade (Сърбия), Skopje City Mall (Македония) и The Mall (България).