Много хора, които летят често, смятат, че за пилота няма значение дали е ден или нощ, когато става дума за приземяване. Не е така!

Пилотът Марк Ванхоенакер, в книгата си „Как да приземим самолет“, разказва колко е сложно да се осъществи приземяване в късните часове на денонощието, пише Express UK.

Повечето от нас смятат, че летищата са добре осветени. Това е така, ако става дума за сградите на терминалите, казва Ванхоенакер.

В същото време пистите са зле осветени, което означава, че при кацане, особено в големи градове, се налага да се търси най-тъмното място на земята.

Основно при кацане през нощта пилотите се ориентират по летните прибори, навигационните датчици и датчиците за време. На външната страна на самолета са разположени няколко лампички, които помагат в приземяването.

КЗП припомня размера обезщетение при закъснял или отменен полетПреди празничния сезон


Служителят от авиационната служба по безопасност Саран Удаякумар също разкрива една тайна. Тя е свързана с молбата към пътниците да вдигнат щорите на илюминаторите по време на излитане и кацане.

Оказва се, че това не е незначителна молба. Пътниците са любопитни и обичат да гледат какво се случва навън. По този начин те служат като допълнителни очи за пилотите – ако видят нещо нетипично, те веднага ще алармират за това.