Кампанията на МИЕТ за насърчаване на вътрешния туризъм има за цел да преоткрие малко познати дестинации в България и да увеличи броя на българските туристи с 10%.

1.2 милиона българи са почивали у нас от септември 2009 до август тази година според последните данни от изследване на международния индекс TGI за вътрешното потребление на туристическите услуги. Това каза днес заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето на проекта: „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България".

Проектът е част от инициативата на МИЕТ в подкрепа на националния маркетинг на българския туристически продукт и се финансира по ОП „Регионално развитие". Той е на стойност 5.4 млн. лева. Целта на кампанията е да стимулира избора на страната като основно място за почивка сред българските граждани от всички социални категории на възраст от 7 до 60 години.

Справката на министерството за изминалия туристически сезон сочи, че 67% от българите са почивали на море, а 16 на сто - на планина, подчерта заместник-министър Маринов. СПА и уелнес туризъм са практикували 7% от гражданите, културно-познавателен - 4%, а еко и селски туризъм - 3 на сто. Най-малко потребители регистрира приключенският туризъм - едва 1%, като други видове услуги са ползвали останалите 2 на сто от българските туристи, обясни Маринов. Ние очакваме след приключване на комуникационната кампания броят на българските туристи да се увеличи с 10%, добави той.

До края на 2011 г. чрез всички инструменти на националния маркетинг и реклама 2 млн. телевизионни зрители, 2 млн. радио слушатели, над 250 хил. читатели на вестници и специализирани издания за туризъм и над 2 млн. потребители в Интернет, трябва да бъдат запознати с възможностите за отдих в България. Отделно жителите и гостите на 5-те най-големи града в България - София, Пловдив, Русе, Варна и Бургас, ще бъдат провокирани с тематични билбордове да завършат картината и собствената си представа за България като целогодишно място за отдих и почивка.

Кампанията включва и 16 специални събития, както и промоции на зимния и летния сезон под надслов „Преоткрий България".