Американска компания се интересува от българското ноу-хау за "България на длан"

541
Американска компания се интересува от българското ноу-хау за

Американска компания проявява интерес към покупката на българското ноу-хау за мобилен екскурзовод "България на длан" с идеята да го приложи за паметниците на културата във Вашингтон, предаде БТА.

Идеята е патентована, каза на пресконференция режисьорът Съни Сънински, председател на УС на Сдружение А.Т.О.С. и автор на експозицията "България на длан".

Инициативата започва през 2006 година, като постъпленията от обаждания до 3 мобилни оператора на граждани, които искат да научат нещо повече за около 100-те културно-исторически обекти в страната, възлизат на 1129 лева. За миналата година приходите са 2705 лева. Очакванията на организаторите са за тази година
сумата да достигне 4-5 хиляди лева. Средствата се превеждат на общините за стопанисване на обектите.

За миналата година най-много са били постъпленията за София, Каварна и Арбанаси. Втора година Несебър е с нулеви постъпления заради промените в Общинския съвет, който трябва да разреши поставянето на информационни табла с номерата на мобилния екскурзовод.

Друг проблем при популяризирането на услугата са честите кражби на металните табла, които, заедно с поставянето струват, 150 лева всяко. В списъка на културните обекти, които предстои да бъдат включени тази година, са Долината на тракийските царе, "Перперикон" и Античният театър в Пловдив.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg