България е страна-партньор на най-значимото туристическо събитие в Централна Европа за имиджово представяне на дестинации - Holiday World в Прага, което ще се състои в периода 14-17 февруари. Това съобщи пресцентърът на Държавната агенция по туризъм.

Тази година щандът на България ще е на площ от 146 кв. м, а миналата година страната ни участва с информационен щанд на площ от 63 кв. метра. В специално изградена витрина на щанда ще бъде изложено копие на Панагюрското златно съкровище. Логото на България ще бъде върху баджовете на всички изложители. То ще бъде включено и във всички рекламни материали от страна на изложението.

Логото ще присъства на 300 билборда, които рекламират изложението в продължение на един месец в столицата и в големите градове на Чехия. То ще присъства и на 200 плаката, рекламиращи изложението в пражкото метро. Реклами ще има и по трамваите в Прага, предаде БТА.

Българската делегация за изложението се води от заместник-председателя на агенцията Станислав Новаков, който ще участва в официалното откриване на форума. Програмата на Новаков включва и срещи с туроператори, както и с ръководители на чешката туристическа администрация.

Чехия е целеви пазар за България, като през последните години се наблюдава тенденция на нарастване на търсенето и ръст в броя на туристите, посочва пресцентърът на агенцията. През 2006 г. България е посетена от 123 499 чешки туристи. През първите девет месеца на 2007 г. чешките туристи в България са 149 826, а реализираният ръст спрямо същия период на предишната година е 26,4 на сто.

По показателя пътувания на чешки туристи с цел морски почивки България е сред петте предпочитани дестинации след Хърватия, Италия, Испания, Гърция.

През последните пет години България възвръща позициите си на чешкия пазар. Над 20 чешки туроператора предлагат страната ни като дестинация.