Хотелите плащат понякога до 30% на сайтовете за резервация. Затова се обадете на хотела и питайте за цената директно

Независимите хотели имат по-свободна политика по отношение на цените. Aко хотелът, който сте харесали, не е част от някоя верига и няма политика на ценообразуване, има шанс да получите по-нискобюджетен вариант за вашата ваканция.

Часовете за настаняване не са сложени случайно. Обикновено настаняването в хотел става в 14 ч. Затова ако отидете по-рано, не се сърдете на рецепционистите. Вероятно стаята ви се подготвя за вашето пристигане, а процесът на почистване изисква време.

Не се опитвайте да се договаряте. Ако искате по-добри условия (например по-голяма стая) няма да ви помогне фактът, че наоколо няма други гости, които чакат за настаняване. Трябва или да доплатите, или да резервирате друга стая.

Не се обръщайте към консиержа. Обикновено той ще иска бакшиш, за да ви покаже по-хубави места или ресторанти. За да си спестите този разход, се обърнете към рецепциониста.

Хотелите лъжат за някои ремонти. Ако има развален асансьор и в хотела ви кажат, че ще бъде поправен до края на деня, а е петък, не вярвайте. Често хотелите си спестяват по-високите уикенд такси, затова изчакайте до понеделник.

Не се обаждайте между 9 и 13 ч със специални питания. Това е най-натовареното време за рецепцията при настаняване и напускане и често на телефона никой не отговаря.

Взимайте сапуна и тоалетните принадлежности. Обикновено те са с логото на хотела и това е своеобразна реклама. Но това не важи за кърпите или спалното бельо. Тяхната цена може да бъде приспадната от кредитната ви карта.



Хотелите не са шумоизолирани. Дори и най-добрите. Затова е хубаво да пазите разумна тишина, за да не бъдете посетени специално от охраната на хотела.

Откажете Wi-Fi таксите при напускане. За хотелите е по-лесно да махнат таксата за интернет, ако не сте ползвали, при напускане, вместо предварително да не ви я начисляват.

Нямат престой на час. Ако търсите подобен престой – идете в мотел.

На рецепцията ще бъдат щастливи да ви помогнат. Ако имате въпроси, не се притеснявайте да се обръщате към рецепциониста. Той с удоволствие ще ви помогне за настаняване, ако нямате резервация, или да ви насочи къде да паркирате колата си, ако няма места на паркинга.

Изисквайте чисто спално бельо. Кърпите се перат всеки ден, чаршафите веднъж седмично, но покривките доста по-рядко.

Почти всичко е по договаряне. Ако хотелът предлага топла закуска на шведска маса и континентална закуска, питайте дали не може да ви бъде доставена закуска в стаята. Най-вероятно няма да ви откажат.

Ако пътувате често, ползвайте един и същи хотел. Така персоналът ще ви познава и ще бъде много по-лесно да договорите някаква отстъпка.

Хотелът не може да ви гарантира голямо легло. Ако се обадите няколко дни предварително и заявите голямо легло, но при пристигане няма, може да бъдете компенсирани със закуска или по-голяма стая, например.

Не забравяйте да дадете бакшиш на чистачката. Ако сте доволни от свършената работаq може да дадете малък бакшиш на жената, която чисти. Така си гарантирате, че тя ще се грижи добре за стаята следващия път.