Международните компании за луксозни круизи, които имат за цел да се възползват от търсенето за all inclusive пътешествия от страна на нарастващия брой международни китайски туристи, ще се сблъскат с известна конкуренция в лицето на първия китайски луксозен лайнер.

Круизният кораб Henna, който е с капацитет 1 965 души, разполага със 739 стаи за гости, в това число девет апартамента, 432 стаи с изглед към океана и 298 вътрешни стаи, както и традиционните за подобно съоръжение удобства като казино, спа, зона за отдих и басейн.

Корабът беше пуснат на вода през уикенда на остров Феникс в залива Саня в китайската провинция Хайнан, където беше осветен.

Въпреки че круизният пазар в Китай все още не е развит и индустрията е концентрирана основно върху турове по малките реки, местните играчи имат за цел да разширят дейността си с повече международни дестинации.

Въпреки че пускането на Henna е голяма стъпка, Китай трябва да работи доста усилено, за да достигне лидерите в бранша по отношение на размери и маршрути.

Henna е най-големият китайски лайнер, произвеждан досега, но е едно джудже спрямо кораби като Oasis of the Seas на Royal Caribbean (максимален капаците от 6 296 пасажери) и Norwegian Epic (5 183 пасажери).