Липсата на удостоверение за категоризация и неизрядни билети за наем на чадър и шезлонг - това констатира проверката на инспектори от Комисията за защита на потребителите на южния плаж в Несебър. Инспекцията бе извършена след сигнал, подаден от туристи в откритата приемна на комисията в Слънчев бряг.

Летовници в Несебър потърсили съдействие от инспектори на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за нарушения на южния плаж в града, съобщава bTV.

Туристите се оплакали, че не получават билетче, след като си платят наема за чадър в размер на 7 лв. Много често се случвало да бъдат таксувани два пъти за един ден.

"Може свободно да си го ползва цял ден, отива да обядва, връща се, от 8 до 18,00 часа", обяснява Николай Койчев, управител на плаж Несебър-юг.

Управителят на плажа бе категоричен, че служителите му са коректни и спазват правилата.

"Аз на всички, които са в моята зона, давам билетчета", заяви Янчо Тончев, служител.

Анкета с плажуващи обаче показа, че фирмата- концесионер не винаги издава документ при отдаване под наем на чадър или шезлонг. Летовниците недоволстват и от високите им цени.

"От една седмица ни дават за втори път билетче, като първия път си го поискахме. За да ползвате чадър, може да си завържете хавлията, за да го ползвате втори път. Ако не си оставите хавлията, си плащате наново 7 лв.", разказва туристка.

"Един чадър могат да го продадат 3-4 пъти днес. И в 17,00 часа да дойдеш на плаж, трябва да си платиш за чадъра", добавя друга.

"Цена от 14 лв. за българин, където средната работна заплата за страната е 350 лева, ми се струва, че е скъпо", казва трети.

Липса на регистър за приемане на рекламациите, както и на душове на изходите на южния плаж в Несебър, констатираха инспекторите на КЗП. Проверени бяха и билетите за наем на чадър и шезлонг.

"Представеният билет няма данни за датата на извършената продажба. Ясна е цената, ясен е видът на услугата, но липсва такава като дата информация, която би следвало да има съгласно Закона за туризма", коментира инспектор Светла Янева - КЗП-Бургас.

За всяко едно от констатираните нарушения, стопанинът на южния плаж в Несебър ще бъде санкциониран. Глобата е от 500 до 3000 лв., уточни председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров. Той призова хората да търсят съдействие от инспекторите в откритите приемни, когато бъдат накърнени правата им.

"Това е една потребност приемната, която да ползва потребителят, защото освен подаване на сигнали, той също може да вземе решение да присъства, да види държавата какво прави за него", обясни Лазаров.

33 са общо постъпилите сигнали в КЗП по Южното Черноморие досега. В сравнение с миналата година жалбите са значително по-малко.

Дамян Лазаров обобщи основните нарушения така:

"Преди всичко опити на определени търговци да влияят върху икономическото поведение на потребителите, за да могат предвид по-голямото предлагане отколкото търсенето, да спечелят с некоректни действия съответния потребител".

Предстои работна среща на председателя на Комисията за защита на потребителите с представители на туристическия бранш. Целта е да бъдат разяснени нормите, които регламентират определени дейности в предлагането на туристически услуги.

Източник: bTV