Днес в хотел „Шератон" в София стартира международната туристическа конференция „Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес", организирана от www.ecommerceacademy.net. От различни държави представители на туристическия бизнес в множеството му разновидности се събраха при старта на събитието.

По време на конференцията ще бъдат обсъдени теми като развитието на туристическия пазар, социалните мрежи и въздействието им върху поведението на потребителите, преминаването на туристическите услуги към онлайн обслужване, онлайн резервационните системи, космическият туризъм и други. Сред лекторите в събитието са Рами Рамадан - президент на RoomsXML, Кати Мусинас - бивш президент на Sabre Group, както и бивш директор „Информационни технологии" в Америкън еърлайнс, Вера Генова - директор „Оперативни дейности" www.CenTransit.bg, Коос Шутън - президент на Webfactory, Джон Хейзълууд - изпълнителен директор на www.CenTransit.bg и други.

Бившият президент на Sabre Group, както и директор „Информационни технологии" в Америкън еърлайнс Кати Мисунас сподели пред гостите на международната туристическа конференция „Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес", че в днешно време потребителите на туристически услуги не гледат на различните дестинации просто на места, където ще видят определени неща, а плануват своята почивка според намеренията си - дали ще е среща с някого, дали ще вдигнат сватба, ще си направят просто почивка или ще пътуват с цел забавление и т.н.

Тя подчерта още, че напредването на технологиите в днешно време също е повлияло в огромна степен на туристическия отрасъл.

„Технологиите в днешно време предлагат всякакви възможности, благодарение на които хората правят своя избор и в същото време разработват решения и имат предвид всички различни начини, по които да ползват съдържанието, информацията и функционалностите, които се предлагат днес", каза тя.

На събитието присъства и американският посланик Джеймс Уорлик. Той откри конференцията с призива България да бъде промотирана повече, като туристическа дестинация, в Америка, защото американците знаят малко за прекрасната природа на страната ни. „Едва 6000 американци посещават България годишно като индивидуални туристи или в организирани групи, а това е нищо", каза той. Думите му допълни председателят на Атлантическия клуб Соломон Паси, който заяви, че страната ни трябва да започне да залага не само на рекламата за миналото си, но и за своето бъдеще, наблягайки особено много на космическите технологии.

За космоса и неговата необятност, както и за идеята да се развива туризъм в тази необятност ще стане дума на 17ти март в Националната опера и балет в София, когато топ НАСА Астронавтът Стори Мъсгрейв ще посети България. Той ще сподели своя опит, ще покаже снимки на Земята от космоса и ще инспирира десетки хора чрез своята презентация. Информация за събитието „Туризъм и пътувания в космоса" може да бъде намерена на сайта на организаторите www.ecommerceacademy.net, където в момента се предлагат така наречените „last minute" оферти за космическия форум.

Основен спонсор на събитието е www.CenTransit.bg - компания, която първа в България ще продава билети за желаещите да осъществят космическо пътуване, както и една от компаниите, които се стремят да промотират България не само като туристическа дестинация, но и като еко такава. По време на старта на мега конференцията „Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес" и заместник-министърът на икономиката Иво Маринов увери присъстващите и медиите, че вече се работи по няколко проекта, финансирани от оперативните програми на ЕС, които са част от съвместните действия на администрацията и бизнеса за реклама на България.