Предимствата на големите хотелски вериги е единният стандарт на хотелите и обслужването във всяка точка на света. В тях не се опасявате от неочаквани обрати, можете да използвате бонусни програми и да трупате точки. Знаете ли кои са най-големите вериги в света? Тяхното „преброяване" направи MKG Hospitality.

10. Global Hyatt

Тази верига спря да се разширява, концентрирайки се във високия клас хотели, но все пак влиза в десетте най големи. През 2007 г. тя пусна марката Hyatt Place- хотели, създадени с оглед на резултатите от проучване сред най-взискателните туристи.

9. Carlson

Тя има 150 хил. хотелски стаи и през последната година отбеляза ръст от 2%. Успя да се внедри в Азиатско-тихоокеанския регион и сега развива веригата Rezidor в Европа.

8. Starwood Hotels & Resorts

Корпорацията владее няколко бренда, сред които най-известна е веригата Шератон. През миналата година Starwood затвори 20 свои хотели, които не покриваха новите й стандарти, и въпреки това остана в топ десет. Корпорацията е представена навсякъде по света, освен в Австралия.

7. Best Western

Много известна в Европа и особено във Франция, хотелската верига забави темповете си на развитие през последните години с 1%, но продължи своята експанзия на Изток- в Обединените арабски емирства и Китай. Тя притежава и най- много хотели под един бренд -4 хил. Best Western. През 2008 г. откри първия си хотел пет звезди в Прага.

6. Choice Hotels

Американската франчайзинг компания притежава 4 хил. хотела с брендовете Quality Inn, Choice Hotels, Comfort Inn, Comfort Suites, Quality, Sleep Inn, Clarion, MainStay Suites, Suburban Extended Stay Hotel, Econo Lodge и Rodeway Inn и всяка година увеличава активите си с 4.5%. Веригата се прославя в средата на миналия век като първата, която инсталира телефони в стаите и прави хотел с басейн. Освен това първа въвежда денонощно обслужване и глобална система за резервации. Сега с оглед на новите интереси на клиентите въвежда услуги като „екологична закуска".

5. Accor Group

Разполага с над 500 хил. хотелски стаи и се разраства с 3.7% годишно. Юбилейният й 800- хотел под марката Ibis наскоро беше открит в Шанхай. Сред брендовете й са Sofitel, Novotel, Pullman, Mercure, Suite Hotel, All Seasons, Ibis, Etap, Motel 6, Formula 1, а намеренията й- да добави към фонда си 105 хил. нови стаи.

4.Hilton Hotels

Веригата заема четвърто място не само заради разкошните се хотели, но и заради скандалната наследница Парис Хилтън. Hilton е една от първите вериги, в която е въведена системата на звездните оценки и винаги се е славела като любител на нововъведенията. През 2007 г. обаче компанията започна да бележи загуби се принуди да се раздели с марката Blackstone. През следващата година за компенсация се сдоби с 300 нови обекти, основно в САЩ. В портфейла й се появиха брендовете Doubletree, Homewood Suites, Hilton Garden Inn и Hampton Inn, което говори, че веригата отново се е устремила нагоре.

3. Marriott International.

Компанията се разраства с 4.7% годишно и планира в близко бъдеще да прибави към фонда си от 500 хил. стаи още 125 хил. Групата смята да инвестира и значителни средства във вече съществуващите обекти с марка Marriott- многобройни брендове, обхващащи всички нива на хотелския бизнес от нискобюджетни до суперлукс хотели.

2. Wyndham Hotel Group

Веригата дълго време е известна само отвъд Океана, но след покупката на брендовете Ramada и Super 8 се установи и в Европа- от Португалия до Русия. Последвалите покупки на Microtel Inns & Suites и веригата резиденции за продължителен престой Hawthorn Suites, които я издигнаха до второ място. През последната година тя отбеляза ръст от 7.7%.

1. InterContinental Hotel Group

Веригата се изкачи до първо място 2004 г. и оттогава неизменно е на първа позиция с над 600 хил. стаи. Всяка година се разраства с 5.9%, благодарение на експанзията на Holiday Inn Express, увеличаването на хотелите Crowne Plaza и появата на веригите Staybridge Suites и Indigo boutique.