Хотелската верига Marriott International се е съгласила да закупи Starwood Hotels & Resorts в сделка на стойност 12.2 милиарда долара, което ще създаде най-голямата верига в света.

Сделката ще се осъществи посредством акции на Marriott на стойност 11.9 млрд. долара и 340 милиона долара в кеш. Всеки акционер на Starwood ще получи по 2 долара в кеш и 0.92 акции на Marriott, които последно завършиха при цена от 72.08 долара.

Новата компания ще може да предложи 1.1 милиона стаи в над 5 500 хотела в 100 страни по света.

„Marriott се очаква да пести поне 200 милиона долара годишно вследствие на сделката през втората пълна година след приключването й“, според изпълнителния директор на хотелската верига Арн Соренсън. „С окрупняването ще можем да предложим на нашите клиенти по-голям избор от марки и хотели от различен ценови сегмент“, допълва още Соренсън.

Соренсън ще остане президент и изпълнителен директор на новосформираната търговска верига.

Сделката ще бъде съпътствана с еднократни разходи между 100 и 150 милиона долара, които ще бъдат включени в отчетите на хотелската верига през следващите две години.

Консултант по сливането е била Deutsche Bank от страна на Marriott и Lazard и Citigroup за Starwood.