Нашумялата в негативен план за нерегламентирана туристическа дейност „Вени тур 7" ЕООД с управителят на фирмата Венета Груйчева продължава да прави опити да работи като туроператор под новото име „Феникстур" ЕООД, предупреди Комисията за защита на потребителите (КЗП).

КЗП вече наложи санкции на фирмата и предупреждава потребителите, че ползването на услугите на всяка от двете фирми съдържа висока степен на риск, тъй като работят извън изискванията на Закона за туризма.

В единия от случаите две групи съответно от по четири и двама туристи с два различни договора за организираните пътувания с включени седем нощувки в хотел в Турция разбират на място, че са изпратени с резервации, за които нито в хотела, нито турският туроператорът са имали каквато и да било информация и към тях не са извършвани никакви плащания от фирмата „Феникс тур" ЕООД.

Само по тези два договора внесената от потребителите сума е 2440 лв., като от тях лицето в ролята на туроператор е заплатило само транспорта и застраховките, които възлизат на около 300 лв. Плащанията са извършени срещу квитанции, подписани и подпечатани от Венета Георгиева Груйчева. Тогава тя е обещала, че фактурата за платените суми ще им бъде издадена след подписването на договорите.

След като пристигат в Турция, българските туристи представят резервациите си в хотела, за който знаят, че ще обитават и с учудване научават, че съществува проблем, но ще бъдат настанени, докато се уточни ситуацията. Привечер са ги извикали на рецепцията, за да ги помолят да освободят стаите. Тогава представителят на турския туроператор в тяхно присъствие е провел разговор с лице, което е отговорило на телефоните, отпечатани върху бланките на резервациите. Според написаното в жалбата, човекът, който е отговорил на този номер, е заявил, че от тях не са издавани никакви резервации за този хотел и за тези дати. По втория договор пък резервации въобще не е имало.

Благодарение на отзивчивостта на турския туроператор, който е взел решение да направи значителни отстъпки за българите, те са успели да заплатят седемднемвия си престой в хотела с наличните си средства. Хората са настояли за внесените суми да им бъде издаден документ от рецепцията на хотела, за да могат впоследствие да предявят претенции за възстановяването им от фирмата, изпратила ги на полууреденото пътуване.

Но започналите от завръщането им в България - на 13.09.2009г. опити да се срещнат с Груйчева до момента са безрезултатни.

На друга група български туристи, които също са ползвали туристическите услуги на „Феникстур" ЕООД за осъществяване на пътуване до курорта Кушадасъ, им се е наложило да се обърнат за съдействие към Генералното консулство на РБългария - Истанбул поради това, че са били притеснявани от местния туроператор „Моя турс" заради неуредените финансови въпроси от страна на „Феникстур" ЕООД.

Оплаквания на потребители срещу въпросната фирма има и за организирани почивки в страната. Едно от тях касае пътуване и престой в хотел „Арапя". Хората са получили ваучер (копие от който са приложили към жалбата си) за настаняване в периода 4-17 септември и квитанция за плащане на 13 нощувки на обща стойност 650 лв. Но потребителите са били принудени да се настанят в друг хотел, с различни от договорените условия, тъй като „Арапя" вече не работел.

Освен жалбите на потребителите в КЗП е постъпило и оплакване на собственик на хотелски комплекс в Китен, тъй като се му се е наложило да настани в хотела си туристи с ваучер, издадено от „Феникс тур" ЕООД, без да са били преведени пари за почивката.

Още веднъж експертите в КЗП предупреждават потребителите преди да видят удостоверение за регистрация като туроператор, което по изискванията на Закона за туризма трябва да стои на видно място в обекта, да не пристъпват към подписването на договор, а самият договор трябва да съдържа номера на регистрацията.

Източник: Utre.bg