Световните продажби на хотели са възлезли на 21.1 млрд. долара за първите девет месеца на годината, или понижение от 70% на годишна база, показаха изнесени данни на агенцията за недвижими имоти Jones Lang LaSalle Hotels.

Понижението от рекордните за първите девет месеца на миналата година продажби на хотели се предопределя от финансовата криза и несигурността за нейното развитие, както и от липсата на свежи капитали на фона на затрудненото кредитирани.

Най-голям спад е отбелязан в Северна и Южна Америка, където понижението на сделките с хотели възлиза на 79%, следвани от Азиатския и Тихеокеанския регион с 60%. Спадът в страните от Европа, Близкия Изток и Африка е най-малък и възлиза на 52%. Активността в посочения регион е била едва 10 млрд. долара.

Освен в обема на сделките се наблюдава промяна на тенденцията и при самите сделки. Транзграничните купувачи на хотела все по-често са замествани от местни такива. Единственото изключение на очертаващата се нова тенденция е Старият континент.

Данните за сделките към днешна дата сочат и промяна на профила на инвестиращите в хотели. Частните инвестиционните фондове, както и ултрабогатите бизнесмени стават все по-важни за пазара.

От друга страна най-активните продавачи са компаниите, инвестиращи в имоти, които срещат сериозни затруднения от кризата и прибягват до продажби на активи, за да финансират нормалното протичане на дейността си.

Русия остава европейската страна с най-висок интерес от страна на инвеститорите в хотелиерския сектор, като интерес проявяват компании, като Wenaasgruppen, ORCO Group, Sokos, EBRD, KanAm и IFC.