Комисията за защита на потребителите започна проверки в туристическите обекти в цялата страна за спазването на изискването в Закона за туризма.

Комисията ще следи да не се допуска отказ от предоставяне на услуги, както и те да не бъдат с по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия за определени лица заради техните произход, раса, етническа и политическа принадлежност, увреждания и пр., информират от КЗП.

Забраната за дискриминация важи и при обявяването на цените, които трябва да бъдат в еднакъв размер спрямо всички туристи.

Този акцент при проверките е свързан с активния туристически сезон и изискванията на Европейската комисия.

При констатиране на нарушения ще бъдат съставяни актове и налагани глоби до 1 000 лв. и имуществени санкции до 2 000 лв.

Заведенията за хранене и развлечения и средствата за подслон и местата за настаняване ще бъдат проверявани и за наличие на удостоверение за категоризация или за открита процедура по категоризиране, както и за съответствие на предоставяните услуги на определената категория на обекта.

Инспекторите на Комисията за защита на потребителите ще продължат да извършват ежедневни проверки в търговските обекти на територията на България за наличието на опасни стоки, за които има постъпили нотификации от система RAPEX и за такива, които са разкрити от контролния орган.

Ще се следи и за продукти, които пораждат съмнение, че крият риск за живота и здравето на потребителите и при попадането на такива ще бъдат извършвани проверки при производителите и дистрибуторите.

Комисията за защита на потребителите ще следи предлагането на стоки за деца в търговските обекти в цялата страна.

В Бургас са предвидени регионални кампании за надзор на пазара при продажбата на текстилни продукти и обувки, както и при извършването на услуги.

Търговските обекти с обувки и услугите ще бъдат проверявани и в столицата.

Във Варна и Пловдив също ще се съблюдава спазването на изискванията в законодателството при предоставянето на услуги.
При тези инспекции ще се следи за информацията към предлаганите продукти и за верността й, както и за тяхната безопасност.

КЗП ще продължи да извършва своевременни проверки по постъпили жалби и сигнали на потребители и ще съдейства за разрешаването на рекламации за дефектни стоки или некачествено изпълнени услуги.

При възникнали спорове с търговци гражданите могат за сигнализират денонощно на националния телефон на потребителя 0 700 111 22 на цената на един градски разговор от цялата страна.
На него могат да позвънят и за консултация относно своите права като потребители преди да извършат покупка.