Слънце и море, рози, ски туризъм и Димитър Бербатов са сред първите асоциации за България за туристите от Германия, Русия и Великобритания. Това показват данни от проекта на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма - "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия", предаде БТА.

За германските туристи България е добре позната, показват анализи, представени от ръководителя на проекта Ася Йосифова. Седем от всеки десет анкетирани германци разпознават дестинацията България и имат обща представа за нея. В почти половината от отговорите страната ни се свързва с морските курорти. Германските туристи свързват България главно с лятото и слънчевия й образ. За първи път се откроява и асоциацията със СПА-курортите. Асоциациите с културен, селски и планински туризъм са все още слаби, каза Йосифова.

България като туристическа дестинация се ползва с изключителна популярност в Русия. Тази известност кореспондира с позитивен образ и с традиционните положителни нагласи към страната ни, включително и спомени от минали години. И при руснаците в спомените за страната ни доминира морският продукт, благоприятният климат и курортите.

В руските туристи възниква спонтанна асоциация за българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Йосифова отбеляза, че Русия е единственото място, където се появява спонтанна асоциация на страната ни с розата.

Поради това, че рекламната кампания във Великобритания е започнала по-късно, окончателните резултати от нея ще има след около месец и половина, уточни Йосифова. Заради по-късното рекламиране първоначалните оценки показват, че броят на разпозналите България и спомнящите си рекламни визии на страната ни сред английските туристи, е по-малък спрямо Русия и Германия. Британските туристи асоциират страната ни с морския и ски туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.

Сред причините, поради които трите пазара са избрани за рекламиране на българския туризъм, са това, че те са основни за България заради значимостта им като емитиращи пазари, както и заради разходите за пътувания в чужбина, обясни още ръководителката на проекта.

Общата стойност на проекта е 6.9 млн.лева и се очаква да приключи през април тази година, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на рекламната кампания за Германия е 2.4 млн лева, за Великобритания – 1.9 млн. лева, а за Русия – 1.2 млн. лева.

България очаква добър зимен и летен туристически сезон тази година, прогнозира министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков при откриването на международната туристическа борса "Ваканция и СПА експо" на 16 февруари.

През септември миналата година страната ни откри национален туристически портал.