С какво свързват България чуждите туристи?

3699
С какво свързват България чуждите туристи?

Слънце и море, рози, ски туризъм и Димитър Бербатов са сред първите асоциации за България за туристите от Германия, Русия и Великобритания. Това показват данни от проекта на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма - "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия", предаде БТА.

За германските туристи България е добре позната, показват анализи, представени от ръководителя на проекта Ася Йосифова. Седем от всеки десет анкетирани германци разпознават дестинацията България и имат обща представа за нея. В почти половината от отговорите страната ни се свързва с морските курорти. Германските туристи свързват България главно с лятото и слънчевия й образ. За първи път се откроява и асоциацията със СПА-курортите. Асоциациите с културен, селски и планински туризъм са все още слаби, каза Йосифова.

България като туристическа дестинация се ползва с изключителна популярност в Русия. Тази известност кореспондира с позитивен образ и с традиционните положителни нагласи към страната ни, включително и спомени от минали години. И при руснаците в спомените за страната ни доминира морският продукт, благоприятният климат и курортите.

В руските туристи възниква спонтанна асоциация за българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Йосифова отбеляза, че Русия е единственото място, където се появява спонтанна асоциация на страната ни с розата.

Поради това, че рекламната кампания във Великобритания е започнала по-късно, окончателните резултати от нея ще има след около месец и половина, уточни Йосифова. Заради по-късното рекламиране първоначалните оценки показват, че броят на разпозналите България и спомнящите си рекламни визии на страната ни сред английските туристи, е по-малък спрямо Русия и Германия. Британските туристи асоциират страната ни с морския и ски туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.

Сред причините, поради които трите пазара са избрани за рекламиране на българския туризъм, са това, че те са основни за България заради значимостта им като емитиращи пазари, както и заради разходите за пътувания в чужбина, обясни още ръководителката на проекта.

Общата стойност на проекта е 6.9 млн.лева и се очаква да приключи през април тази година, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на рекламната кампания за Германия е 2.4 млн лева, за Великобритания – 1.9 млн. лева, а за Русия – 1.2 млн. лева.

България очаква добър зимен и летен туристически сезон тази година, прогнозира министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков при откриването на международната туристическа борса "Ваканция и СПА експо" на 16 февруари.

През септември миналата година страната ни откри национален туристически портал.


 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Асен
# 0
22:07 | 1 July 2013
по-скоро свързват страната ни с ''алкохолния туризъм'', както и ''хазартния''
Olga
# 1
04:05 | 12 May 2012
This makes eevrtyinhg so completely painless.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 680.870 0.00%
  • BGREIT 114.520 0.00%
  • BGTR30 545.720 0.00%
  • BGBX40 131.690 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1853 1.1855
  • GBP/USD 1.3471 1.3473
  • USD/JPY 111.7650 111.7800
  • USD/CHF 0.9664 0.9665
  • USD/CAD 1.2369 1.2371
  • AUD/USD 0.7935 0.7936
  • USD/BGN 1.6498 1.6501
Ask Bid
  • DOW JONES 22309.27 22313.27
  • S&P500 2496.32 2496.82
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5267.96 5269.96
  • DAX 12591.35 12593.35
  • FTSE 100 7305.71 7307.21
  • ПЕТРОЛ 52.13 52.18
  • ЗЛАТО 1308.12 1308.62
  • СРЕБРО 17.12 17.15

Видео