Стратегия за създаване на национален бранд на България предвижда проект на Държавната агенция по туризъм, който трябва да бъде одобрен до края на май месец тази година. Това съобщи председателят на агенция Анелия Крушкова на заключителна пресконференция по повод националната кампания „Пари за туризъм".

Крушкова обясни, че всеки опит до момента да бъде създаден такъв бранд е завършвал неуспешно, поради многото противоречия и спорове как трябва да бъде представяна страната ни пред света.

Агенцията до момента е реализирала 6 проекта на обща стойност 32 млн. лв., сред които са популяризиране на българския туризъм в Германия, Великобритания и Русия, популяризирането му у нас и рекламни кампании в тази.

Турският посланик у нас Мехмед Гюджук каза, че приходите на Турция от туризма на миналата година за 23 млрд. долара, което е близко стойността на дефицита в страната. Той подчерта още, че страната му има национална стратегия за развитие на туризма до 2022 г. и благодарение на това отрасълът се развива добре.

Той коментира, че броят на българските туристи, посетили Турция надвишава многократно броя на турските туристи посетили България. Причина за това е визовият режим , който има Турция за влизане в страната.

Мехмед Гюджук определи това като основан пречка за развитието не само на туризма, но и на бизнес отношенията между двете страни. Турците посетили България са 32 000 души, докато българите са едни от най-честите туристи край Босфора и са 1 400 000 души за миналата година.

Италианският посланик у нас Стефано Бенацо определи като основен недостатък за развитието на туризма у нас недобре развитата инфраструктура и липсата на професионално обучени кадри на хотели и ресторанти.

Източник: БГНЕС