До февруари следващата година трябва да бъде готов туристическият бранд на България, съобщи на кръгла маса във Велико Търново зам.-министърът на туризма Иво Маринов.

Старата столица е домакин на информационна среща, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по повод разработването на стратегия за бранд „България".

До февруари 2013 г. трябва да бъде създаден и пилотен регионален бранд, който ще се превърне в образец за разработване на всички останали в страната, допълни Маринов.

Той обясни, че разработването на новия бранд на България трябва да представи страната ни като целогодишна дестинация - атрактивна и достъпна, с конкурентни туристически продукти и възможност за разглеждане на много забележителности.

Фокусът на туристическия поток, който страната ни ще привлича, трябва да бъде насочен приоритетно към четири страни - Германия, Русия, Румъния и Великобритания, показват изследвания, направени сред 37 български туроператори и 300 чуждестранни от 15 страни.

Резултатите от маркетинговите проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация и нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти бяха представени на кръглата маса, съобщи Дарик.

Гърция, Турция, Австрия и Чехия са най-конкурентните страни на България като туристически дестинации, сочат данните. За конкуренти по отношение на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия.

Относно СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия. Според оценките на чуждестранните туристи и туроператори България е малко позната туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпни цени.