Българските хотелиери са поставени в сложна ситуация от натиска на туроператорите за по-ниски оферти за нощувките и от увеличението на цените заради поскъпналия бензин. Рекламата и промотирането на България са изключително важни пред задаващите се трудности от шоковите цени на петрола. Това съобщи пресцентърът на Съюза на инвеститорите в туризма /СИТ/, цитиран от БТА.

По данни на организацията германските медии през последните дни са наситени с реклама на евтини пътувания до Турция, Египет, Тунис и Майорка. Цените варират от 380 до 430 евро на седмица с включен полет и настаняване в двойна стая с полупансион. Ако българската държава беше насочила поне 200 000 евро за реклама в Германия, българската ривиера можеше да направи удар в десетката, смятат членовете на съюза.

СИТ призовава през 2009 г. общинските съвети да издадат заповеди за прекратяване на строителните работи още на 15 април, за да са напълно готови курортите да приемат масово гости на 1 май. Изгодните майски оферти биха довели до удължаване на сезона и до привличането на нови туристи. "Много от проблемите на българския летен туризъм са предопределени от краткия сезон, който, като тенденция, се скъсява още повече", смята Валентин Йосифов, заместник-председател на СИТ.

Съюзът цитира данни от германския печат, според които само за десет години цените на самолетното гориво са скочили с 300 на сто. От началото на май "добавката" към полетите за пътуванията на средните дестинации, каквато е и България, е вече около 45 евро, а за далечните - до 100 евро. Колкото и да са изгодни офертите за Лято`2008, доплащането от 50 до 70 евро на полет увеличава разходите за почивка на германците. Това, според съюза, означава, че за двама души, например, пътуването поскъпва със 140 евро, без хотелиерите да са повишили цените.