Има няколко неприятни категории туристи, които навярно всеки е срещал. Тази „тиня" на туристическия отрасъл си е намерила място в анекдотите,тя е съсипала не едно пътешествие, стояла е в някакъв глупав магазин, докато цяла група ги е чакала, вдигала е нервите на всички с постоянните си претенции да се спира, да не се спира, да се бърза, да се чака или просто се е опитала да вкара всички в някой бар, докато не свърши екскурзията.

Затова браншът отговори на удара и определи тези три категории туристи, които напълно могат да съсипят туризма.

3. Професионални туристи.

Има едно подвижно бедствие, което не отива с фотоапарата си не за да се снима със семейството си на фона на морето или Колизеума. Не- то носи разпечатка на таблици със сравнителни характеристики и звездност на хотелите, предварително е запознато с прогнозата за времето и настоява от хотелиера тя да се изпълни точно и, макар че е резервирало още преди един месец хотел, звъни в последния момент, за да обясни истерично, че хотелът е на 25, а не на 20 м от морето, както е пишело в обявата и затова иска обезщетение, или да му се върнат парите.

2. Груби туристи.

Те смятат, че всеки е длъжен да говори техния език, независимо в коя точка на света са. Обиждат се, когато хотелиерите и сервитьорите не пристигат с поръчката, непосредствено след като са поръчали. Вдигат скандали, недоволстват, тормозят персонала.

За са се справят с тези навлеци, заведения във Венеция са въвели три менюта- за жители на града, туристи и нахалници. И ако за вторите капучино и кроасан излиза около 3.5 евро, за третата категория горната граница се измерва с нахалството им и може да достигне 350 евро.

1.Алкохолици в All-Inclusive.

Едва ли нещо може да предизвика по-голямо отвращение на екскурзия. Алкохолният туризъм преживява истински разцвет в Турция и Египет и всяка година хиляди поемат натам на с маршрут стаята -ресторанта- бара-стаята на хотела. Лошото е, че в последно време алкохолиците атакуват и круизите, обикновено със същата дневна програма, понякога завършваща трагично.

Защо туристическият бранш определя тези туристи като опасни?

На първо място трите групи туристи влияят отрицателно върху самия имидж на хотела, имал нещастието да ги приюти, било то лазейки по нервите на другите гости, било то ангажирайки непрекъснато персонала.

На второ- парите, които оставят така и не успяват да покрият вредите, понесени от хотела, и времето, изразходено за обслужването им.

На трето- туристическите фирми и хотелите се сблъскват с допълнителни разходи, свързани със съдебни искове, често напълно неоснователни.