Покритият пазар, Капалъчаршъ е един от най-известните обекти на Истанбул, подобно на Света София. Както Света София представлява Турция в рекламните материали, така Капалъчаршъ е търговската и туристическа витрина на страната пред света.

По идея на турското Министерство на културата и туризма на международните изложения Турция вече се представя и с макет-умален модел на Капалъчаршъ.

Той е направен от студенти и преподаватели от факултета по архитектура към Университета Мимар Синан, от смес от картон и леки материали. Включени са 20 от най-известните дюкяни в покрития пазар.

Капалъчаршъ е построен по времето на Фатих султан Мехмед, завоевателят на Константинопол. В прочутия старинен пазар, който е най-големият в региона на Евроазия, се помещават 3 600 магазина. Около 1100 са златарски, около 500 за килими и около 200 за текстил.

В последно време големите турски фирмени марки Бойнер, Дамат, Сарар, Пиер Карден, Хотич също откриха свои фирмени магазини в Капалъчаршъ.

Новата концепция е продиктувана от големия интерес на вип-гостите към покрития пазар.

Практически няма световен лидер, дошъл в Истанбул, да не е посетил Капалъчаршъ и да не е купил оттам нещо за спомен.

Централната улица на Капалъчаршъ се нарича Калпакчълар. Цените на наемите за дюкян от 10-15 кв.м.са около 3 хиляди долара на месец.

Източник: БНР