Пандемията от коронавирус лиши милиони американци от достъпа до обществени басейни това лято, а това създаде огромна възможност за един малък стартъп.

Swimply е сравнявана с Airbnb и VRBO, защото използва сходна стратегия, само че за басейни.

Компанията, която е едва на 2 години, отчита 2 000% ръст това лято, според съосователите й. Цените на наемите на басейни варират между 15 и 300 долара на час, в зависимост от басейна, местоположението и допълнителните удобства, като достъп до тоалетни.

Някои собственици на басейни също така имат джакузита. От Swimply пък предоставят подвижни тоалетни в случаите, в които няма достъп до такива.

Онлайн платформата на Swimply улеснява процеса по резервирането и плащането, след което компанията начислява 15% такса. Собствениците имат право да откажат всяка резервация, стига отказът да не се базира на расова основа или на сексуална ориентация.

Собствениците на басейните също така могат да определят максималния брой посетители за всяка резервация.

“Търсенето скочи неимоверно. Просто не можем да смогваме,” казва пред CNBC Ашър Уайнбергер, съосновател на Swimply. “Има хора, които отчаяно искат да излязат от домовете си. Те работят от вкъщи. Не ходят на училище. Няма детски лагери. Какво се предполага, че трябва да направят родителите с децата си?”

В началото на пандемията имаше опасения, че басейните не са безопасни, но според уебсайта на щатските Центрове за контрол и превенция на заболяванията “няма доказателства, че COVID-19 може да се предава на хора чрез басейни.”

От там обаче предупреждават, че дори и в басейните трябва да се спазва социална дистанция, както и мерки за безопасност с цел предотвратяване на разпространението на заразата.

След селските къщи - идва нов тренд на пазара на имотиВсе повече хора предпочитат планината, където жилищата са по-ниски от големите градове в страната

Уайнбергер, който отдава под наем и собствения си басейн през платформата, твърди, че след като въпросът с безопасността бил разрешен, търсенето просто избухнало. На сайта се предлагат басейни в 39 щата, както и в Канада и Австралия. Компанията стартира с малко повече от 1 млн. долара финансиране.

“Предстоеше ни да финализираме кръг за набиране на финансиране на стойност 3 млн. долара, когато COVID-19 се появи и това пропадна. Така обаче се оказа по-добре за нас, защото сега работим на печалба и се разрастваме, без да използваме рискови капитали,” казва Уайнбергер.

Всички басейни на сайта се инспектират, а наемателите подписват документи за обезщетение на собственика в случаи на щети. Собственикът може да определя колко хора се допускат и дали може да се внася алкохол. Басейните имат и оценки по подобие на платформите за имоти под наем.

Търсенето в момента скача не само от страна на хора, които искат да се охладят в летните жеги, но и от собствениците на басейни, които искат да изкарат допълнителни доходи.

“Имаме домакини, които печелят по 30 000-40 000 долара от басейните си през лятото,” казва Уайнбергер. “Можеш да изкараш 1 000-2 000 долара за ден, с които си покриваш не само разходите за поддръжка на басейна, но и вноската по ипотеката.”

Що се отнася до конкуренцията на пазара, Уайнбергер казва, че това са единствено плажовете.