Едно градче на заснежения северен японски остров Хокайдо се очертава като отговора на Азия на Аспен и Сейнт Мориц, привличайки милиардери към ски пистите си, а скоро и световни марки хотели, като Park Hyatt, Ritz-Carlton и Aman.

Курортите в и около Нисеко привличат почитателите на зимните спортове от Азия и Северна Америка, които се наслаждават на пухкавия сняг на Северна Япония през деня и на топлото саке вечер. Евтините странноприемници със споделени тоалетни са отстъпили място на хотелски стаи с цени от 400 долара за нощувка и на апартаменти с цени, които достигат 10 млн. долара.

Ецуко Сато, която обича да кара сноуборд, казва, че когато посетила Аспен в края на миналата година, “всички искали да говорят за Нисеко в момента, в който разбирали, че е японка.”

За разлика от повечето имотни проекти в Япония, чуждите имотни инвеститори играят основна роля тук - първо австралийците, а след това и азиатските бизнесмени, пише WSJ.

“Нисеко ще се нареди на върха сред световните дестинации,” казва живеещият в Сингапур Еял Агмони, ръководител на компания за дялово инвестиране, която участва активно в Нисеко. “Все още има огромен потенциал за растеж.”

В края на миналата година неговата компания стартира строежа на луксозния хотел Aman и на хижи по планинските склонове - част от проект, който се очаква да струва стотици милиони долари с три допълнителни хотела, търговски центрове и ресторанти.

Ако в Нисеко има риск, то той е, че се разраства прекалено бързо. Някои австралийски скиори, които са посещавали Нисеко, когато не е било толкова пренаселено, се дразнят от притока на новобогаташи скиори. Те се насочват към по-евтините курорти на юг, на основния японски остров. Други пък се оплакват от изчезването на странноприемниците и ресторантите в стар японски стил.

Светкавичният растеж и високите цени обаче са хубав проблем за строителните предприемачи, които са влезли рано в играта.

Един от тях е малайзийският бизнесмен Франсис Йо, чийто семеен конгломерат YTL Corp. Bhd управлява курорт в района на Нисеко от 2010 г.

За да забавлява гостите си в японска обстановка, компанията на Йо открива през 2014 г. улица с луксозни магазини и ресторанти, които наподобяват дървените постройки в търговските райони на старата японска столица Киото. Следващият проект за малайзийската група е хотел Ritz-Carlton Reserve, който ще отвори през 2020 г. и W Hotel през 2021 г.

В момента в Нисеко се строи Park Hyatt, който трябва да отвори през декември 2019 г. Проектът е на компанията на хонконгския магнат Ричард Ли Pacific Century Premium Developments Ltd. Той включва имоти с цени между 900 000 и 10 млн. долара.

Компанията на Ли вероятно ще похарчи около 500 млн. долара за проекта Park Hyatt.

Някои от клиентите на тези проекти, оглавявани от азиатски милиардерски фамилии, също са милиардери.

Шалерм Йовидя е един от най-богатите тайландци и е глава на фамилията, наследила мажоритарен дял в компанията Red Bull, основана от неговия баща. Той притежава къща, проектирана от японския архитект Кенго Кума, който е проектирал и стадиона за лятната Олимпиада в Токио през 2020 г.

Имотът на Йовидя е известен сред местните като къщата на Red Bull.

Строителна компания от Хонконг работи по търговска улица с 80 магазина, над 250 апартамента и хотелски жилища само на няколко минути от неговата къща.

Джонатан Мартин, австралиец, който е председател на Niseko Alpine Developments Co., казва, че компанията е придобила земя в района на цена под 280 долара на кв. м през 2007 г. Днес, според него, тази земя струва над 15 пъти повече.

Със закъснение, дори и някои японски компании започват да забелязват богатството, което се създава в задния им двор. Kamori Kanko Co. е базирана в Сапоро - най-близкия голям град и домакин на зимната Олимпиада през 1972 г.

Kamori е започнала проект в близост до Нисеко, в който компанията на Мартин е партньор и който, според него, е на стойност около 1 млрд. долара. Според Kamori проектът ще включва и хотел със 148 стаи.