Инвестициите в имоти са много интересни.Ако можем да направим един паралел с капиталовия пазар, когато бръснарят започне да говори за акции, следва да си продадете акциите.

В момента във всяко кафене в София се вадят скици и се говори за РЗП. Това заяви главният архитект на София Здравко Здравков по време на панел Недвижими имоти на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

Вече видяхме два поредни срива на пазара на имоти. Много малко фирми оцеляха, и то само стабилните, след 2008 г. От 2015 г. насам се забелязва един стабилен ръст на инвестициите в строителството.

Факт е, че в четири града на България се запазиха цените на недвижимите имоти - София, Пловдив Бургас и Варна. В останалите градове сривът беше убийствен и за повечето строителни фирми е показателен за това къде да се насочат инвестициите в недвижимите имоти.

След като два пъти преживяхме нещо като катаклизъм на пазара, трябва да си даваме ясна сметка какъв продукт ще създадем и в какво ще инвестираме

Много е важно, че предприемачите и проектантите започнаха да обръщат все повече внимание на качествения продукт. Търси се един доста по-устойчив продукт.

Времето на градовете-спални отдавна мина. Теорията на модернизма, че трябва да живеем в градове-спални, да живеем на едно място, да работим на друго, вече е е отхвърлена в модерното градоустройство. Тенденцията е за създаване на компактни градове, които имат смесени функции, според Здравков.

Модерното мислене в градоустройството е да се създават късите връзки за придвижване, което ще доведе в крайна сметка и до премахване на транзитните пътувания в целия град.
Нашата крайна цел е да намалим транзитните пътувания в града и да го направим такъв, че най-отгоре на пирамидата да стоят пешеходците и велосипедистите.

Това става най-вече чрез градоустройственото планиране, но и чрез правилното инвестиране.

Наличието на градски транспорт и съществуваща инженерна мрежа трябва да бъде мястото, в което да се фокусират инвестициите. Съществуващият град дава прекрасни възможности в рамките на бившите промишлени територии.

Ако се качите на Копитото, ще видите, че най-много кранове са концентрирани на мястото на бившето НПЗ Хладилника. Най-много подробни устройствени планове в момента се изработват точно в тази територия, защото Столична община инвестира в направата на метростанция Витоша на Черни връх.

Инвестициите следват изградената транспортна инфраструктура. В момента около новата метростанция и с изграждането на улица Обиколна в Дружба 2 има страхотен интерес за изграждане на жилища точно в зоните, в които се намират метростанциите.

Главният архитект апелира към инвеститорите да насочват погледа си към зоните, които са обезпечени транспортно.

Едно непрекъснато разрастване на града ще доведе до това, че ежедневно ще зависим от личните си автомобили Това, като трафик, ежедневно натоварва кръвоносната система на града, според Здравков.

Ние сме на едно от първите места в Европа по брой автомобили на глава на населението. Имаме 600 автомобила на 1000 човека. Нашият град е проектиран към 1961 г., когато са заложени основите на повечето градски булеварди за 80 автомобила на 1000 човека, заяви главният архитект.

Спонсори на проявата през 2017 г. са Уникредит Булбанк, Алкомет, Адмирал Маркетс, Сирма Груп Холдинг, Amundi Asset Management, iuvo, Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс, Регус България, LG, Mastercard, Garitage Park и Американският университет в България.

Медийни партньори на Шумът на парите' 2017 са Novini.bg, Economic.bg, Broker.bg, списание Икономика, Kaldata.com, Offnews, SmartMoney.bg и Enterprise Europe Network.

Повече информация за лекторите и програмата на събитието може да намерите на https://profit.bg/forum/ или във Facebook.