Instagram предлага на популярни звезди в приложението TikTok стотици хиляди долари, за да се откажат от платформата и вместо това да се изявяват ексклузивно в новата видео услуга на компанията Reels, информира The Wall Street Journal (WSJ).

От изданието се позовават на свои източници, единият от които е инфлуенсър в TikTok, които казват, че компанията се свързва със създателите на съдържание, които имат много последователи в опит да повишат своята популярност, когато Reels стартира през следващия месец.

От Instagram предлагат на звездите изгодни сделки в замяна на това да постват първо в Reels, а след това в TikTok.

TikTok, която е собственост на китайска компания, се използваше от голяма част от представителите на Поколението Z още преди пандемията, но популярността ѝ нарасна още повече след това.

Много от най-известните инфлуенсъри в него, като Адисън Рей, печелят милиони от спонсорирано съдържание и партньорства с различни марки.

Според източниците на WSJ, Instagram също така предлага да заплаща създаването на видеата на някои от потребителите.

Смята се, че от Facebook, която притежава Instagram, са ги обвързали със споразумения за конфиденциалност, за да не обсъждат подробности по договорите, които им се предлагат.

Бивша звезда от филмите за възрастни си намери ново любимо мястоМиа Халифа е свикнала да получава повече омраза, отколкото подкрепа от интернет, но този път е различно

Приложението Reels все още не стартирало, но ще има сходен формат с този на TikTok. Потребителите ще могат да постват в Instagram и да запазват цялото си съдържание на едно място в приложението.

В публикацията на WSJ не се споменават имена , но мъж с милиони последователи в TikTok казва, че вероятно ще се присъедини към Reels след отправената му оферта

Всичко това се случва, след като използването на TikTok бе забранено от Белия дом от съображения за сигурност.

От Facebook вече направиха опит да доминират в сферата на кратки видеа с платформата Lasso, но приложението бе спряно по-рано през годината.

От TikTok пък обвиниха компанията, че се опитва да „изкопира“ продукта.

TikTok има 800 милиона потребители в световен мащаб, докато Instagram може да се похвали с над 1 милиард.