Instagram вече разполага с 2 млрд. активни потребители на месечна база, съобщава CNBC.

Изданието припомня, че Facebook не е предоставяла данни за потребителите на приложението до юни 2018 г., когато беше премината границата от 1 млрд. души.

Служител на компанията, която вече носи името Meta, разказа пред CNBC, че психологическата граница от 2 млрд. потребители е била достигната около седмица преди Facebook да смени името си, или иначе казано - през октомври.

Припомняме, че Instagram беше създаден през 2010 г. и купен от Facebook две години по-късно за сумата от 1 млрд. долара.

На приложението му бяха необходими цели 8 години, за да достигне до 1 млрд. потребители, както и нови 3, за да удвои този брой.

Според последното проучване на Forrester 63% от американците на възраст между 12 и 17-годишна възраст използват TikTok на седмична база спрямо 57% за Instagram. През настоящата година TikTok е свалено на 596.1 млн. устройства на Apple и Google спрямо 570.7 млн. за Instagram, показват данни на SensorTower.

По данни към октомври Facebook разполага с 2.91 млрд. активни потребители на месечна база. За времето, в което юзерите на Instagram се удвоиха, от Facebook отчитат нарастване от 30%.

Тим Кук: Безумното скролване е вредно за психическото ви здравеApple може и да е произвела телефоните или лаптопите на много хора, но главният изпълнителен директор на компанията казва, че е притеснен от времето, което те прекарват пред екраните им

Прогнозни данни на eMarketer сочат, че приходите на Facebook за следващата година се очаква да достигнат 135.1 млрд. долара, или с 18% повече спрямо настоящата година.

Ръстът за Instagram се очаква да възлезе на 30% до 60.5 млрд. долара.