Ефектът Effie

1761
Ефектът Effie

© Effie

"Успешните кампании се познават от пръв поглед" е мотото на Effie България тази година.

Основан през 1968 г. с цел насърчаване на ефективността в сферата на маркетинговите комуникации, международният конкурс Effie награждава идеите, които работят за бизнеса.

За да разберем повече за ефекта от наградите Effie,  разговаряхме с Иво Алтънов, управляващ директор на Noble Graphics, и Мария Милушева, творчески директор и партньор в агенцията.

Наградите Effie се връчват в 51 държави на 6 континента. През миналата година вие получихте златно Effie. Бихте ли ни разказали малко повече за проекта, за който бяхте наградени?

Мария: Реално миналата година бяхме отличени в няколко категории. Специално наградата ни за кампанията на Пиринско Младо Пиво е резултат на успешното ни дългогодишно партньорство с Карлсберг България и нямаше да бъде възможна без доверието помежду ни, особено когато трябва да се взимат по-смели решения.

Получаването на награда Effie е признание за цялата агенция. Как се отрази тя на вас?

Иво: За нас наградите Effie винаги са били от изключително значение. Те осмислят нашата работа и на практика доказват, че рекламата е инвестиция, която, изпълнена добре, носи реални ползи за рекламодателя. Те са и изключителен пример за доброто сътрудничество между агенция и клиент, тъй като разглеждат усилията и приноса и на двете страни в разработването на дадена кампания - от продукта до комуникацията му.

Подобно партньорство за нас е важно. Noble Graphics е "Най-ефективната агенция" в България през последните години и това ни кара да се усмихваме доволно.  

А как се отрази на взаимоотношенията ви с потенциални партньори и клиенти?

Иво: Със сигурност наградите правят впечатление и оказват ползотворно влияние при представянето ни пред потенциални нови партньори. Но определено има какво да се желае в тази насока.

Бизнесът трябва да припознае наградите Effie като еталон за индустрията ни в много по-голяма степен. За постигането на подобна цел е необходимо всички да положим екстра усилия.

Защо, според вас, една компания или рекламна агенция трябва да участва и да подаде заявка за свой проект?

Мария: Целта не е статуетка на бюрото, а обективното и неоспоримо доказателство, че си свършил добре работата си, разбираш бизнеса на клиентите си и пазара като цяло. Effie е своеобразен лакмус за работата ни.

Иво: Аз бих казал, че наградите Effie са силен фактор за мотивация сред служителите в агенцията поради международния си характер и поради факта, че са прекрасна възможност да докажем, че добрият криейтив наистина работи.

В момента спечелените от агенцията награди Effie ни отреждат на 17-о място сред агенциите в Европа и на 68-о в света, което е повод всички в офиса изключително да се гордеем.

Успешните кампании се познават от пръв поглед – това е мотото на тазгодишното издание. Наистина ли е така?

Мария: Факт. Успешните кампании са видими, разпознаваеми и запомнящи се от пръв поглед.

Какво бихте препоръчали на всички участници в тазгодишното издание на конкурса?

Мария: Да гледат на попълването на документацията като на едно изключително полезно упражнение по индуктивна логика и дисекция на рекламните кампании.

Иво: Просто да участват и да покажат най-доброто от себе си. Писането на заявки за Effie е може би най-добрата форма за професионално самоусъвършенстване.


Иво Алтънов е управляващ директор в Noble Graphics.

Под негово ръководство компанията се налага като една от най-престижните и награждавани рекламни агенции в България – печелейки награди на редица местни и международни фестивали.

Иво е и член на журито на EFFIE България.


 


Мария Милушева има повече от 14 години опит в рекламата.

Страстта на Мария да решава проблеми по креативен начин й е донесла над 50 награди в сферата на маркетинга и рекламата, както и привилегията да бъде жури на редица български и международни фестивали.





Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят. Заявки за участие от комуникационни агенции и рекламодатели могат да се подават до 22 октомври 2019 г.

През 2019 г. събитието се реализира съвместно със Saatchi & Saatchi Sofia, част от маркетинг и комуникационна група Publicis Groupe България. Основни партньори на конкурса Effie България 2019 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media.

Важни дати и срокове:

  • 07.10.2019 г. – първи срок за подаване на заявки и материали
  • 14.10.2019 г. – втори срок за подаване на заявки и материали
  • 22.10.2019 г. – краен срок за подаване на заявки и материали

Всички заявки и материали трябва да бъдат изпратени до офиса на Българската асоциация на комуникационните агенции на ул. Сан Стефано 14, вх. Б, ет. 3, ап. 10.

Наградите Effie България 2019 очакват своите нови носители. За повече информация посетете www.effiebulgaria.org.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg