Първият физически магазин на eMAG вече работи от около седмица. Защо обаче онлайн платформата за търговия прибегна до това решение? Отговорът на този въпрос потърсихме от Стефан Коларов, оперативен директор на eMAG България.

Каква е причината най-голямата платформа за онлайн търговия у нас да се насочи и към отварянето на физически обект за пазаруване?

Синергията между онлайн и офлайн или т.нар. омниканален подход при ритейла е една от най-актуалните тенденции, която вече от няколко години работи успешно за компанията в Румъния, а сега вече и у нас. Целта е на клиентите да се предоставят допълнителни предимства и да се улеснят редица процеси при пазаруване и доставка от платформата, в отговор на разрастването й и бума на онлайн търговията. Интегрирането на различни канали за продажба и доставка означава внедряване на бизнес и технологични решения, които ще позволят последователна ценова и складова политика, както и стратегия за отстъпки.

Какви предимства ще предостави на клиентите новата физическа локация на eMAG в сравнение с онлайн пазаруването?

В случая физическата локация не е противоположност на онлайн платформата, а нейно допълнение и надграждане. Клиентите вече имат възможност да правят поръчки на определени продукти онлайн, с безплатна доставка до шоурума – откъдето да ги вземат още същия ден, спестявайки време за доставка. Ще се улесни и връщането на продукти, тъй като на място могат да се дават заявки и да се получават консултации. Посетителите на шоурума са добре дошли да разгледат, избират и закупят на място от складова наличност от 500 артикула, като предлагаме и опции за потребителски кредити. Не на последно място е и чисто психологическата нужда да видим и пипнем даден продукт, преди да го закупим, на която шоурумът също отговаря.

В Румъния (Букурещ и Тимишоара) вече имате подобни физически обекти, които функционират от няколко години. Каква е равносметката и какъв е делът на продажбите през този канал на румънския пазар?

Да, позитивната обратна връзка и опитът от работата на физически обекти на eMAG в Румъния са основата, върху която стъпихме за отварянето на първия ни шоурум в България. Специфичното при този омниканален подход е, че всеки от каналите усилва представянето на другия – тоест, делът на продажбите не се измерва поотделно, а комбинацията онлайн/ офлайн позволява стабилното развитие и растеж на eMAG, както като платформа за електронна търговия и мобилно приложение, така и като физическа локация.

Планирате ли в бъдеще да отворите още подобни физически локации в други градове?

Успехът – и настоящият, и бъдещият, е функция на опита, усилията и инвестициите на компанията. Това е нашата формула за лидерство в сектора, като клиентът винаги е в центъра на вниманието ни, което ни задължава да предвиждаме развитието на пазара и да предоставяме най-актуалните продукти и услуги. Ако отварянето на шоурума ни в София се докаже също толкова полезно и за потребителите, и за партньорите, и за бизнеса, както и досегашните ни физически локации, със сигурност в бъдеще ще предложим този допълнителен канал и в други градове в страната.

Какво да очакват българските потребители от партньорството на eMAG с Apple и какво ще могат да открият в Apple Shop във вашия шоурум?

Новото търговско пространство отговаря на нарастващото търсене на продукти и услуги на Apple и предоставя пълноценно преживяване на клиентите, които отдавна използват техните устройства, както и на тези, които тепърва откриват многобройните им технологични и иновативни предимства. В Apple Shop в нашия шоурум в Сердика Център всички почитатели на марката вече имат място, където да се запознаят и да тестват най-актуалните продукти, да ги консултира специално обучен екип и да използват оторизиран сервиз.

Клиентите на Apple Shop могат да се възползват и от предимствата на шоурума – поръчка онлайн на Apple продукти от нашия сайт, които да вземат на място, връщане, потребителско кредитиране и др. Заслужава си да се види и самият дизайн на Apple Shop – той е изключително модерен и отговаря на най-актуалните световни стандарти на бранда.

Какво промени пандемията за eMAG и клиентите на компанията? Промени ли се класацията на най-търсените продукти в резултат на новата реалност?

Мисля, че няма сектор или сфера от живота ни, които не се промениха вследствие на коронавирусната криза. Поради самото естество на бизнеса ни ние успяхме да реагираме бързо и ефективно през последните месеци, не само чрез осигуряване на стоковата наличност и логистиката, за да може да предоставяме същите висококачествени услуги на клиентите във времена, когато електронната търговия се превърна в ключов стълб за икономиката, но и като реализирахме мащабна дарителска програма в България.

В контекста на пандемията усилията ни бяха в няколко основни посоки – грижа за безопасността на екипа и на клиентите, обезпечаване на стокова наличност за повишеното търсене, както и на доставките при затруднения международен транспорт.

Що се отнася до търсенето на продукти – и то логично претърпя промяна, както по отношение на обема, така и на конкретните стоки. Категории със засилено търсене станаха тези, свързани с превенция, дезинфекция и ограничаване разпространението на болестта, както и IT – лаптопи, монитори, принтери, тъй като хората се адаптираха към режим на работа и учене от вкъщи, а и на забавления, което води до следващите популярни продукти: телевизори, видео конзоли, слушалки, таблети и е-книги. Ремонтите и декорацията на дома също продължават да са приоритет. В момента наблюдаваме ръст и в т.нар. сезонни категории като училищни пособия; очакваме и засилено търсене на дрехи и обувки за по-студеното време.

Шоурумът на eMAG се намира в столичния Сердика Център на бул. „Ситняково“ №48, ниво -1.