Има ли връзка между японското дълголетие и киселото мляко

3680
Има ли връзка между японското дълголетие и киселото мляко

Мейджи, или MEIJI, е японска компания, която от близо 50 г. продава кисело мляко в Япония под марката Meiji Bulgaria Yogurt. Нейни представители бяха у нас, за да разкажат за успеха на българското кисело мляко и плановете си за разрастване и в други азиатски държави.

Компанията е тази, която подава ръка в първите години на славния ни сумо боец Калоян Махлянов – Кото Ошю.

Освен това японската компания участва в различни дейности и събития за популяризиране на българската култура, така че да могат повече японци да научат нещо за страната ни.

Хисаши Накаяма е почетен консул на България в Йокохама и съветник към Борда на директорите на японската компания, който отговори на въпроси на Profit.bg:


Кой е по-популярен в Япония – Кото Ошю или киселото мляко?

Няма как да се направи подобно сравнение, тъй като и млякото, и Кото Ошю са достатъчно популярни. Но който и от японците или японките да попитате дали познава Кото Ошю, всички ще кажат, че го познават.

Освен това той вече е майстор по сумо, който обучава новото поколение сумо бойци, а освен това е и анализатор. Е, младото поколение не е имало честта да го гледа като боец и може би то не знае успехите му. Той обаче отново ще изгрее на небосклона, ако бойците, които тренира, го надминат по успехи.

Неговата мисия в момента е да създава нови сумо бойци, които да вървят по стъпките му и да дават пример за идващите след тях.

Как киселото мляко популяризира България в Япония„Meiji Bulgaria Yogurt“ е малко известна марка в България, чиито продукти не могат да бъдат открити у нас

Има ли връзка между японското дълголетие и киселото мляко?

В Япония обаче е известно, че една от страните с най-голям брой дълголетници е именно България. Това е един от митовете, които ние разпространяваме, че причината за това е, че българите ядат всекидневно българско кисело мляко.

Това е научно доказано от такива светила в науката, като проф. Стаменов, проф. Гергинов, проф. Мечников и др. Още преди 100-110 г. те са доказали, че българското кисело мляко е един елексир на дълголетието.

Науката обаче се развива много бързо днес. Така че може би това е една от основните причини за увеличаването на продължителността на живот на японците. Киселото мляко със сигурност допринася за това, но тук трябва да посочим и здравословния начин на живот, който водят сънародниците ми.

Освен това и медицината вече е доста напреднала, взимат се превантивни мерки и част от болестите, които в миналото не са били лечими, днес вече има лек за тях.

Така че не е важно да се фокусираш върху това колко години ще живееш, по-скоро по-важното е качеството на живота. Трябва да си здрав, активен и в съзнание, а за това определено допринася българското кисело мляко, което действа за поддържането на храносмилателната система на човека в добро състояние. Смята се, че стомахът е вторият мозък на човека.

Има доста страни, които произвеждат кисело мляко, но за мен това е започнало от тук, от България.

От първата кофичка до 800 000 кисели млека дневно.

Тези 800 000 кофички са от основния ни продукт. Когато един от нашите продукти отчита по-слаби продажби, ние се стремим това да се компенсира с по-високи продажби на друг наш продукт. Нашата стратегия в момента е насочена към това да действаме за популяризирането на киселото мляко и то да става част от традициите и всекидневието на японците.

В общи линии в Япония продължава да се разширява пазарът на кисело мляко. Една от причините за това са новите продукти.

Какво ви мотивира сутрин?

Вече съм на 82 години, но изглеждам здрав и като младеж. Има три основни неща, които ме мотивират. Всяка сутрин закусвам с 200 гр кисело мляко, както и фреш от ябълки или моркови. Всеки ден се стремя да спя най-малко по 7 часа. Това е накратко моята рецепта за здравословен живот.

Не се замислям за мотивацията, тя идва от само себе си. Има, разбира се, и мигове, когато ставам, сънувал съм хубав сън, или пък ако днес ми е ден за голф с приятели – тогава определено съм мотивиран. Освен това съм и голям любител на конния спорт, така че когато знам, че ще ходя на хиподрума, това много ме мотивира. Всеки знае, че за да бъде здрав, храната трябва да е нашето лекарство.

На какво учите децата и внуците си?

Не ги поучвам от гледната точка на височайш наставник. Имам 5 внука, като първите трима от внуците са в началото училище (бел. ред. то е до шести клас). Двамата по-възрастни, които вече са ходили и живели в чужбина със семействата си, на тях им казвам, че от рано трябва да се грижат за бъдещето си, тъй като след като човек стане пълнолетен, трябва сам да се оправя в бурното море на живота.

Оттук насетне светът ще става все по-взаимообвързан. Границите ще загубят своя смисъл, така че е много важно да комуникираш с хора от различен произход и бекграунд. Английският вече е един стандарт, всеки може да го говори и хората се разбират по този начин.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg