Навлизането на нови петзвездни хотели в страната ще повиши професионализма в условия на добра конкуренция.

Вече близо две години InterContinental Sofia е утвърден лидер на българския пазар в петзвездния сегмент и емблема на съвременния лукс в столицата. През 2019 г. хотелът спечели три престижни награди от международни конкурси за хотелиерство: Водещ нов хотел в Европа, Водещ хотел в България и Най- добър луксозен бизнес хотел в Източна Европа.

Отзивите на гостите потвърждават невероятните резултати, постигнати за рекордно краткия период от време. Главен фактор за тези успехи е високо квалифицираният екип на InterContinental Sofia, споделя генералният мениджър г-н Анджело Зукала.

Това се отразява на удовлетвореността на екипа и баланса между личен и професионален живот, което личи и от двете проучвания за удовлетвореност на служителите – Colleague Heartbeat, проведени през 2019, със среден резултат над 90% за всички отдели.

Разговаряме с г-н Зукала за приоритетите на InterContinental Sofia и виждането му за развитието на туристическия бизнес в страната.

1. Г-н Зукала, какви ще са основните посоки на работа в InterContinental Sofia през новата година?

През 2020 г. ще продължаваме да инвестираме в развитието на нашите служители, защото те са ключов фактор за впечатляващите резултати, които постигнахме за първите две години работа. Високите стандарти на предоставяните услуги и грижата за гостите са от изключително значение за InterContinental®.

Продължаваме с обученията за различните отдели в България и в чужбина, регулярните срещи с ръководителите за повишаване ефективността на работа и стимулиране на личното развитие, ежеседмичните срещи с генералния мениджър за дискусия на текущи въпроси, както и с разнообразните инициативи, организирани от Екипа за социални дейности.

2. Как виждате развитието на хотелиерството у нас през 2020 г.?

България ще продължи да реализира потенциала си в туризма и хотелиерския бизнес. Не случайно, все повече утвърдени международни брандове навлизат в София и страната. Дестинацията става все по-разпознаваема и предпочитана сред чуждестранните туристи и тази тенденция ще се засилва през 2020.

За това спомага природното и културно разнообразие на страната, нивото на предлаганите услуги от българските хотели, както и многобройните опции за настаняване. Дигитализацията ще създава нови положителни динамики на пазара.

Много от хотелите в България вече работят с мобилни приложения и интерактивна телевизия, позволяващи резервации, поръчка на румсървис, оценка на престоя и други услуги, които постепенно ще заместят конвенционалните методи за осъществяването им.

3. Как ще се отрази на бизнеса откриването на двата нови петзвездни хотела в София?

Разрастването на пазара на петзвездните хотели в България със сигурност ще има положителен ефект за развитието на бизнеса в страната. От една страна, повечето възможности за петзвезден престой в столицата ще засилят интереса към дестинацията и ще увеличат потока на чуждестранни туристи.

От друга, добрата конкуренция винаги е стимул за усъвършенстване, затова ние приветстваме откриването на двата нови хотела в София. И все пак на този етап InterContinental® Sofia остава единствен представител на международен луксозен бранд в столицата, което води след себе си и голяма отговорност при определяне развитието на луксозния сегмент.

InterContinental Sofia e част от InterContinental Hotels Group (IHG®) – водеща компания в хотелиерската индустрия, с повече от 400 000 служители в над 100 страни. В момента IHG® има 5795 действащи хотела в световен мащаб и 1941 в процес на изграждане.