Изберете българското - Димитър Маджаров

8985
Изберете българското - Димитър Маджаров

През следващата година ще се честват 30 г. от основаването на Димитър Маджаров. Компанията днес е един от големите работодатели в Пловдив, като продукцията ѝ се разпространява в цялата ни страна. Основателят на компанията се съгласи да отговори на няколко въпроса на Profit.bg. Вижте какво казва г-н Маджаров.

Компанията „Димитър Маджаров” е основана през 1991 г. като семейно предприятие. Днес в двата й завода работят над 300 души. Произвеждат се над 50 вида месни продукти и около 20 вида млечни. Разкажете ни накратко историята на успеха ви.

Започнахме през 1991 год. като компания за търговия с хранителни продукти. Само 3 години по-късно решихме да преминем на следващият етап от нашето развитие и създадохме собствено производство на колбаси, а през 1999 год. разширихме дейността си и започнахме да произвеждаме и млечни продукти. През цялото това време компанията винаги е била ръководена от семейството и всички работим заедно за успеха и развитието ѝ.

Аз и моята съпруга – Юлия, сме технолозите, които стоят зад всички продукти на компанията. Постепенно заедно с дъщеря ми Станислава Маджарова стигнахме до този голям асортимент, който имаме днес, като непрекъснато се стремим да го надграждаме, за да можем да удовлетворяваме разнообразните вкусови предпочитания на нашите клиенти.

Що се отнася до продуктите, които произвеждаме, качеството за нас винаги е стояло на първо място. Затова и през цялото време сме работили и продължаваме да работим само с проверени и доказани партньори и доставчици, което също е от голяма важност за успеха на компанията.


За технологията на сурово-сушени колбаси е необходимо използването на качествени суровини и спазване на технологията на зреене на 45-60 дни в зависимост от продукта. Целят този процес се изпълнява от подготвени хора с висока квалификация. Суровините, които използваме са с 80% български произход и се доставят всеки ден, за да сме сигурни, че крайният продукт е свеж и с най-добро качество.

Същите принципи важат и за производството на млечните ни продукти. Суровината, която използваме е 100% българско свежо мляко и се доставя от едни от най-добрите ферми в България всеки ден.

Изградили сме строга технологична и хигиенична дисциплина и това е основна характеристика и на двете ни предприятия. Създали сме критерии за контрол на входящите суровини, които се окачествяват от нашите технолози, както и в собствената ни лаборатория. Въвели сме система за безопасност на производството НАССР, система ДПП, както и международния стандарт за храните IFS.

Носители сте на много награди, сред които и "Любима марка на българите". С какво продуктите ви печелят любовта на потребителите?

Отдавам тези успехи на непрекъснатия ни стремеж да разширяваме гамата от продукти и да подобряваме наличните към момента. И не само това – непроменените технологии в годините и еднаквото качество, което се стремим да спазваме са ни превърнали в предпочитана марка от потребителите.

Стараем се постоянно да изследваме и да се информираме за вкусовите предпочитания и нагласите на потребителите, тъй като няма как да не се съобразим с желанията на клиентите ни. Те са нашият компас и винаги ще се водим по техните нужди и желания.

Това, с което не правим компромис е качеството на продуктите ни. Нещо, което смятам за важно не само за нашата компания, а и за индустрията като цяло е да произвеждаме продукти, които самите ние бихме сложили на трапезата си.

Затова основна ценност на нашата компания е точно тази-да предлагаме на българските семейства качествени продукти по автентични български традиционни рецепти, както и нови продукти, създадени по последните тенденции за здравословно хранене, с намалено съдържание на сол и мазнини и без Е-номера.

През тези 20 години на усърден труд, сме горди че непрекъснато получаваме признания, както от потребителите така и от индустрията. Носители сме на над петнадесет награди и за качество от изложенията “Месомания” и „Светът на млякото“ - София, от Международен панаир - Пловдив, и др. Имаме златни медали за луканка „Манастирска”, салам „Бургас” и два за млечни продукти – краве и овче сирене.

През годините получихме и четири приза в класацията на Superbrands, като тази година за пореден път получихме отличие в категория "Храни и напитки".

През последните две години инвестирахте около 2 млн. лв., за да разширите производствената си листа. Какво предстои през тази година?

Създаването на нов продукт е дълъг процес когато целим крайния резултат да е идеален и затова са нужни много изследвания, тестове и проби. След успешното лансиране на пробиотичното кисело мляко My BiFiPro – млечен продукт, обогатен с двата най-добре документирани пробиотични щама в света – BB-12 и LGG, както и витамини D3 и B12 за естествена подкрепа на имунната система, продължаваме работата в тази посока. Планираме лансирането на нови подобни продукти на пазара съвсем скоро, които ще отговорят на нуждата от здравословно хранене и качествен живот у хората.

Ние сме една от малкото компании, които имат толкова богат асортимент от био млечни продукти – сирене, кисело мляко, извара, сметана, катък и кашкавал.

Какво са основните пречки, които стоят пред вас като работодател?

Стараем се да не отдаваме голямо значение на пречките, а да преминаваме през тях и да продължаваме напред с работата си. Но предизвикателствата са неизменна част от пътя на всеки успешен бизнес и по това как се справяме с тях можем да преценим какъв е нашият потенциал.

Мога да кажа, че една от основните пречки е липсата на експертен персонал в сферата. Хората вече се насочват към по-различни професии, не толкова обвързани с производство и това създава недостиг на кадри. Може би причината е в това, че младите смятат за привлекателни други индустрии и науките, които са нужни за кариера в хранителната промишленост не представляват особен интерес за тях.

Въпреки това, макар и трудно, успяваме да намерим най-подходящите и технологично подготвени хора, които да допринасят за това, което правим, за да бъде то успешно и да продължаваме да вървим напред и нагоре.

Какви мерки взимате във време на Covid19? Как това се отразява на бизнеса?

Това, което можем да твърдим със сигурност за сегашната ситуация е, че нашите предприятия работят на пълни обороти със засилени мерки на дезинфекция и хигиена и няма опасност от намаляване на продукция. В тази връзка, мога да уверя потребителите, че не е нужно презапасяване с продукти, тъй като в България се произвеждат достатъчно хранителни стоки.

Важно е в тази ситуация хората да останат спокойни, да спазват мерките за социална дистанция и да се наслаждават на времето прекарано вкъщи със семействата и близките си.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Арена
# 0
13:05 | 11 May 2020
От години купувам всичко с марката Маджаров с отлично качество и вкус!
Alo
# 1
04:05 | 7 May 2020
Съвсем скоро прочетох критичен материал. че компанията на Маджаров влага в продуктите си месо от умрели животни и това не беше опровергано.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg