Комуникации в IT сектора – бърз пътеводител

497
Комуникации в IT сектора – бърз пътеводител

IT секторът е водещ клъстер в българската икономика. Той регистрираше впечатляващи и постоянни ръстове на приходите до началото на тази година и без съмнение ще продължи да го прави и в обозримо бъдеще.

Все по-голямата дигитализация на процесите в икономическата дейност и личния ни живот предопределя този бум в сферата.

В България можем да проследим успеха както на световни марки и компании, така и на родни представители на бизнеса, които създават успешни и качествени продукти за родните потребители и за световните пазари.

Но какви са спецификите на комуникациите в този сектор у нас, които трябва да имате предвид, за да плувате успешно в океана от комуникационни възможности?

Вижте какво съветват специалистите от комуникационна агенция Well Done, които имат повече от 9 години опит, както със световни топ марки (Logitech, Philips, AOC, MSI, Brother), така и с родни предприемачи (ADSYS, Ardes.bg и др.).

Техническата грамотност


Ако не знаете какво е CPU, SSD, TB, PCI-E, DPI, WPS – първо си напишете домашното. Недопустимо е да комуникирате продукти, които не познавате в детайли, както и с какво са различни (по-добри) от тези на конкурентите. Често компаниите се опитват да предизвикат емоции у потребителите, когато представят своите продукти, но технологичните продукти в основата си имат характеристики, които няма как да бъдат пренебрегвани.

Често основната информация бива предоставяна на английски, за това е необходимо да боравите свободно с терминологията и да може да я представите на аудиторията качествено на български език.

Дори да използвате свободно сложната и неизчерпаема технологична терминология, тук идва още по-голямото предизвикателство – как да представите продукта или услугата по разбираем за крайния ѝ потребител начин. Адаптирането на информацията има ключово значение за това да говорите с клиентите си на един език и изисква подходящ баланс на маркетингови послания и технологични факти.

Всички познават всички

Ако за първи път попадате в този сектор – то трябва да знаете, че малкият пазар (по официални данни българите вече са под 7 милиона) в страната ни оказва влияние и върху броя на медиите и журналистите, с които ще работите. Както и в останалите ресори, и в ИT сектора повечето журналисти се познават и работят отдавна заедно.

Което има най-малко 2 важни последици – редакторите познават пазара, развитието на марките и процесите изключително добре и в никакъв случай не трябва да подценявате съвет № 1. И също много важно – нямате никакво оправдание да пропуснете колега в списък за събитие и друга инициатива на марката.

Създателите на съдържание

Това е един от секторите, в който няма да ви липсват инфлуенсъри. От hardcore gamers до тестери на монитори, представящи дълги и задълбочени ревюта от 5+ страници. У нас тепърва очакваме още повече канали в социалните мрежи, които да представят интересите към технологиите и как те променят начина ни на живот.

Привидно това означава, че имате широк избор от инфлуенсъри, с които да работите, но това, което бързо ще разберете е, че подготовката на продуктово ревю за вашия продукт или услуга зависи от много фактори – от личните предпочитания на въпросния човек, до чисто физическата му възможност да го направи в приемлив срок.

Така работата с няколко инфлуенсъра може буквално да изяде цялото ви време и най-доброто, което можете да направите, е да я изнесете към агенция, която вече има установени отношения с тях.

Бъдете иновативни

Когато представяте продукт от ИТ сектора, аудиторията има очакване това да се случи по интересен и иновативен начин. Не е нужни (но би било хубаво, нали?) събитието ви или представянето да конкурира изстрелването на Space X в орбита, но е важно да има цялостна идея и послания, на които да е подчинено.

Това ще създаде специално отношение и асоциации с бранда, които ще благоприятстват цялостната ви работа.
 

Само хората, които не са организирали множество събития, считат това за лесна работа. Детайлите са много и вие нямате право да се провалите в нито един от тях, ако искате да оставите безупречно впечатление и да започнете да градите дългосрочни отношение с медиите и потребителите.

Искайте обратна връзка

Не се притеснявайте да поискате обратна връзка за вашата инициатива, криейтив и продукт. Насърчавайте честните и откровени разговори, без да търсите единствено суперлативи. Това ще изгради отношение на взаимно уважение и не на последно място ще ви провокира всеки следващ път да сте по-добри и по-добри.

Заливащите ни отвсякъде активности не винаги са смислени, а често целят краткосрочен търговски ефект. Потребителите са уморени (чували сте термина digital fatigue, нали) да бъдат възприемани като „дойни крави“ и истински ценят честната комуникация, която ги води по пътя на израстване като посланици на марката.

Съветите за Profit.bg даде Соня Славчева, експерт Комуникации в агенцията за пълно комуникационно обслужване Well Done. Има повече от 13 години опит в комуникациите в ИТ сектора и работа с медии в целия ЕМЕА регион.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg